1

Onderwerp: Bruidstaart in wit/cr

Wie wil mij even op weg helpen?

Ik mag binnenkort een bruidstaart maken voor een Turkse collega. Nu is dat voor mij een bijzonder grote uitdaging en als het goed gaat komen er meer opdrachten uit. Dus... ik wil het heel graag heel goed doen!!

Mijn vraag is over de marsepein. Ik wil geen fondant over de taart, dus ik wil marsepein gebruiken. Ik had het idee om gewoon de marsepein extrablank zonder kleurstof te gebruiken en dan met de pearldust spray eroverheen te gaan.

Of heeft iemand een beter idee. De sugarflairpoeder wil ik hier liever niet voor gebruiken, of raden jullie dat wel aan.

Graag tips!!!

Alvast Dank!

Groetjes Sabine
www.dikketaart.nl

2

Re: Bruidstaart in wit/cr

Als je geen fondant wil gebruiken en de taart moet wit zijn zal ik wel de poeder gebruiken. Het is afhankelijk van welke kleur de taart moet zijn. Ik heb bij mijn laatste barbietaart, die ene met de witte "roffels" aan de voorkant de sugarflair poeder gebruikt en het is me heel goed bevallen.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

3

Lies schreef:

Als je geen fondant wil gebruiken en de taart moet wit zijn zal ik wel de poeder gebruiken. Het is afhankelijk van welke kleur de taart moet zijn. Ik heb bij mijn laatste barbietaart, die ene met de witte "roffels" aan de voorkant de sugarflair poeder gebruikt en het is me heel goed bevallen.

Hallo meid,

Kan ik dat ook gebruiken voor cupcakes.
En kan ik dan ook kiezen voor glanzend wit?

Vriendelijke groet

4

Bakprinses schreef:
Lies schreef:

Hallo meid,

Kan ik dat ook gebruiken voor cupcakes.
En kan ik dan ook kiezen voor glanzend wit?

Vriendelijke groet

Als je, je marsepein wit hebt gemaakt kan je het ook voor je cupcakes gebruiken. Glanzend kan je maken met de PME lustre spray.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

5

Marsepein extra blank is echt niet wit! Moet nog aardig kleurstof door heen.