1

Onderwerp: Wat heb ik allemaal nodig voor een barbietaart

Hoi hoi,

Ik wil graag een barbietaart bakken en maken.
Wil nu beginnen met mijn eerste taart. Wat heb ik allemaal nodig???????
Als de cake klaar is, wat moet er op gesmeerd worden voordat de marsepijn er op komt?
Wat is het verschil van fondant en marsepijn?
En hoeveel moet ik van alles kopen?
Help me pleaseee!!
En mochten er in eindhoven mensen zijn, die mij weliswaar een beetje wegwijs willen maken....Graaaaag !!!
Alle tips, ideen , zijn welkom.
Ik hoor graag van jullie

gr..Juul

2

Re: Wat heb ik allemaal nodig voor een barbietaart

Ik woon in geldrop, je bent welkom om de barbietaart bij mij te komen maken....als je dat leuk vind :)

ik heb er vorige week twee gemaakt voor een verjaardag, het gaat me steets beter af.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

3

Hier staat een howto :) Maar samen maken is natuurlijk wel gezellig!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

dat vindt ik wel super.
Hoe gaan we dat regelen, afspreken.
Moet ik iets mee nemen. Ik heb je inmiddels wel toegevoegd op hyves.
Ik hoor graag van je, en natuurlijk ook andere zijn welkom

gr..Juul

5

hoi juul,
wanneer wil je de taart hebben (is hij speciaal voor een gelegenheid?) of maakt de datum niet zoveel uit?
In principe ben ik gewoon de weekenden thuis, op zaterdagochtend na, dus laat maar weten wanneer je wil komen...

misschien handig om wat fondant of marsepein mee te nemen in de kleuren die je wil gebruiken.
en als je de spullen in huis hebt een kapsel te bakken? dan hebben we meer tijd voor het maken van de barbiejurk.
(kan anders ook wel bij mij hoor :D))

ik zal anders ook een oproepje plaatsen in de meetings- en frobeldagen rubriek....is  wel gezellig mischien om het met een aantal te doen :Y

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

6

Heee Dorien,

Voor volgende week zaterdag wil ik er een kado doen aan mijn vriendin de dochter.
Ik heb helemaal niks in huis.
Nu heb ik op de webshop gekeken, en een aantal in de mand geplaatst, en weer uitgeladen natuurlijk.

Ik weet niet precies wat ik moet hebben en/of hoeveel! That's the problem :D

bij jou maakt niet uit, bij mij kan ook evt. Als je me verteld wat ik allemaal voor zo een taart moet kopen, doe k dat.

GR.. en bedankt voor je medewerking.

Juul

7

hoihoi,

Een pak biscuitmix (of je moet zelf willen maken, kan ook) of cake, pakje marsepein of fondant (gekleurd is makkelijk maar je kan het ook zelf kleuren), een barbiepop en iets om te vullen.
botercreme om af te smeren maak ik gewoon altijd 1 op 1, poedersuiker/roomboter of gewoon chocoladepasta gaat ook prima!

wanner heb je tijd ?
Ik heb deze week vrijdag en zondag nog tijd, volgende week moet ik donderdag en vrijdag werken, dus van maandag t/m woendag kan ik ook.

bij mij is denk ik het makkelijkst want ik heb ook nog wat kleintjes rondlopen :)

groetjes!

8

dorien,
k heb het volgende week zaterdag nodig. hoe lang blijft het goed.
en is 1pakje van ....kg fondant of marsepein genoeg.
boter enz. ook zelf meenemen.
en evt. volgende week woensdag komt mij goed uit, dan ben ik om 13.00 uur afgewerkt. als het je schikt.
anders mail je me je nr. kunnen we wat makkelijker communiceren.
he groet,
juul