1

Onderwerp: Botercreme onder fondant

Hoi allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb gelijk een vraag.
Ik wil ons houswarming feestje cupcakes maken met swirls.
Swirls maak je toch van botercreme? Zo ja kan je die dan weer dippen in fondant?
Ben ook een beetje zoekende wat je nu presies nodig heb voor een grote lading cupcakes ca. 60 personen (mix, bakvorm, bakpapiertjes, spuitzak, botercreme, fondant, kleurmiddel, spuitmondje voor de swirl maar welke??, leuke decoratie)

Hoop dat jullie me een beetje opweg kunnen helpen.

Groetjes

2

Re: Botercreme onder fondant

move-------> decoreren

3

Ik weet niet precies wat je bedoelt met dippen in fondant :think:

De meeste swirls zijn met icing gespoten of met een dun (gerold/sugargun) lijntje fondant. Je kunt ook een impressiemat kopen of een roller met relief en daarmee in de fondant de swirlvorm drukken/rollen.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Voor cupcake-swirls/toefjes kun je het beste spuitmondje M1 of D2 gebruiken: zijn allebei mooi, maar geven een ander effect. Ik neem aan dat je met dippen in fondant bedoelt fondantglazuur, maar waarom zou je dat willen?! Het lijkt mij persoonlijk enorm smerig smaken ;) en dan heb je net een mooie swirl ( kan inderdaad met botercreme :9), en dan gaat ie waarschijnlijk eraan als je 'm in wat dan ook gaat dippen! :D

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Ohja das waar ook, dan stort de boel misschien in.
Ik heb het ooit eens bij iemand gehad namelijk en het zag er nogal leuk uit. Ze hadden daar bijvoorbeeld blauwe botercreme en daarop iets fondantglazuur (alsof er chocodip over soft ijs zat, om het zo maar te omschijven)

6

ik vind het idee wel cool