1

Onderwerp: Biscuitmix en cacao

Ik wil een choco-meptaart maken voor de 2e verjaardag van mijn dochter. Deze wil ik vullen met bokkenpootjesvulling obv slagroom, knisperende choco en zwiters room. De buitenkant wil ik afsmeren met nutella.

Ik heb nog de biscuitmix van de webshop liggen en daar wil ik cacao doorheen doen. Hebben jullie hier ervaring mee? Welke verhouding moet ik aanhouden voor een 20 cm taart? Het chocoladerecept vind ik voor een meptaart iets te veel werk en ik wil graag gebruik maken van restanten.

2

Re: Biscuitmix en cacao

Niemand een tip?

3

Gewoon een lepel cacao door je beslag. Of meer als je dat lekkerder vindt. Ik hou nooit vaste hoeveelheden aan met dat soort dingen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ik heb het antwoord al gevonden op dit forum....Dit weekend dus lekker bakken...

-----------------------
Hoi Marloes,

Als je aan 330 gram biscuitmix 40 gram cacaopoeder en 25 gram poedersuiker toevoegt krijg je chocoladetaart! Doe het dus bij de mix meteen, en zeef het even dan. Anders krijg je klontjes! Daarna pas eieren en water toevoegen, zelfde hoeveelheden hanteren.

Ik weet niet meer of je ook de botercreme mix hebt van de webshop? ook daar kun je heel eenvoudig chocolade creme van maken door cacao toe te voegen aan het mix-poedersuiker mengsel, nl. 12,5 gram per 100 gram mix. Daarna (100 gram)suiker en water (200 ml) toevoegen. Uiteraard moet hierna dus nog de boter (250 gram) romig geklopt worden en daarna het cacaomixmengsel erdoor heen.

Heel veel succes! En als je wilt laten weten hoe het smaakte en eruitzag?? Graag!

Inge

5

ik heb het ook 1 keer een biscuit gemixt met cacao, maar ik vond de taart erg droog worden. als je 1 van de bekendste webshops afzoek, kan je ook de hoeveelheden vinden. succes

6

Je kunt ipv cacao ook gesmolten chocolade erdoor doen of een extra ei erbij als je wel cacao gebruikt. De kans dat het kapsel dan droog is, lijkt me kleiner (ik spreek niet uit ervaring, want gebruik altijd de chocoladebiscuitmix van de webshop).

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

7

ik let eigenlijk nooit op hoeveelheden als ik zelf chocolade meng met gewone biscuit. laatst voor een klant chococc's moeten maken en daar ging gewoon hop 2 eetlepels cacao bij de mix. ze smaakten zeker naar meer.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.