1

Onderwerp: Niet gelukt

Nou vol goede moed begonnen met de webmix voor biscuit maar het is niet gelukt het kapsel is niet hoger dan 3 cm dus niet goed :( heb een bakblik van 18 cn doorsnee met
160 gr mix
125 gr ei op kamer temp.
16 gr water
alles 8 min hoogste stand en 2 min laagste stand gemixt
oven op 170 gr en 30 min gebakken
wat heb ik dan fout gedaan smaakt wel lekker :)

In mij leeft een slank iemand. Maar ik kan haar gemakkelijk de baas met koekjes en chocola. Groetjes van Desiree

2

Re: Niet gelukt

Heb je de oven tussentijds geopend?

Enne, ik kijk net op mijn pak, maar volgens mij heb je erg weinig mix gebruikt. Je hebt alles gehalveerd voor een tartvorm van 18 cm. Ik zou zelf 3/4 hebben genomen (minimaal). Je vorm moet voor minimaal 3/4 gevuld zijn voor het de oven ingaat.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ze heeft volgens mij wel de juiste hoeveelheden gebruikt.. ( zie tabel)
Ik had ze toevallig ook opgezocht omdat ik ook een taart ga maken van 18 cm.
Ik denk eerder ook dat ze de oven geopend heeft.

4 Laatst bewerkt door daisym (23-03-2009 16:40)

nee echt niet les 1 van de huishoudschool (heeeeel lang terug):) maar ik dacht al wel weinig mix in de vorm maar heb echt het tabel aangehouden dus tja...wie weet het oven stond echt op 170 a 175  gr want ik heb een thermometer aangeschaft om het op te meten

In mij leeft een slank iemand. Maar ik kan haar gemakkelijk de baas met koekjes en chocola. Groetjes van Desiree

5 Laatst bewerkt door Joco (23-03-2009 17:21)

Ik heb afgelopen weekend een vorm van 18,5 cm doorsnee gevuld met 160gr mix en kreeg een biscuit van 7 cm hoog. Dus het lijkt mij niet alleen aan de hoeveelheid mix liggen.

6

Ik ga nu ook een vorm maken van 18 cm. Ik ga me ook aan de hoeveelheden van de tabellen houden. Ik zal zo mededelen hoe mijn biscuit gelukt is.

7

Ik heb net een stukje gelezen over de mixers Ik gebruik mijn keukenhulp van Braun (zeker 20jaar oud)  hij ziet er zo uit http://www.service.braun.com/line/HH/H4262/H4262_vb.jpg
Ik heb alles gemixt met deze deeghaak kan het soms zijn dat dat niet goed is??? Tja ik ben nog steeds een beginner. Ik heb geen andere kloppers.

8

Tja, het zou kunnen. Ik weet niet of deze net zo goed mixen als de gewone mixer. Hij ziet er wel heel anders uit. Maar merk je ook verschil met andere dingen mixen?

Ik heb ook niet zo'n supersonisch ding als de meesten hier. Ik heb de goedkoopste handmixer die ik vorig jaar kon vinden gekocht.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

daisym schreef:

Ik heb net een stukje gelezen over de mixers Ik gebruik mijn keukenhulp van Braun (zeker 20jaar oud)  hij ziet er zo uit http://www.service.braun.com/line/HH/H4262/H4262_vb.jpg
Ik heb alles gemixt met deze deeghaak kan het soms zijn dat dat niet goed is??? Tja ik ben nog steeds een beginner. Ik heb geen andere kloppers.

Ooh die keukenmachine/mixer had ik ook. En nee die deeghaken zijn niet echt geschikt om biscuit te mixen. Na het mixen moet je "deeg" dikke wittige cr

Groetjes Rineke

10

geen flink volume nee  helemaal niet was ook erg weinig deeg maar ja ik weet nog niet goed hoe het eruit moet zien dus vandaar dus zal ik het met een andere mixer moeten kloppen???

11

Ja dat zou ik wel willen aanraden. Een mixer met stevige slagroomgardes werkt denk ik beter. Na flink mixen is volume minimaal verdubbeld en wordt het dus een soort witte, beetje glimmende, cr

Groetjes Rineke

12

ja ik begrijp het bij mij was het nog vloeibaar kon het zo uitschenken dus ga zo maar opzoek na een andere mixer en opnieuw  beginnen bedankt vast voor de reacties top.:)

13 Laatst bewerkt door Sproet75 (23-03-2009 19:42)

Ja!!!
Ik heb hetzelfde gehad vorige week!!
Haha, met exact dezelfde machine.. (apart h

14

gelukt!!! met een andere mixer gedaan en het is nu een aardig mooi hoog kapsel nog niet perfect maar het begin is er :) nu dus na een andere mixer kijken :(  nogmaals bedankt morgen weer verder