1

Onderwerp: fondant

hoi
is al heel vaak gevraagt maar kom er echt niet achter,
welk merk fondant is het fijnste om mee te werken en smaakt het lekkerste?
hab altyd ice craft gehad en hoor sommige over balin emmers??
en wil graag weten welke het fijnste en lekkerste is ,
gr marie

2

Re: fondant

Dat is heel persoonlijk. Ik vind fondant helemaal niet echt lekker. Ik ga voor de marsmellowfondant van de webshop.
Zalig en werkt ook heel goed.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ik heb nu pettinice in huis, maar ik heb er echt ruzie mee gehad afgelopen weekend. Het is mij te zacht en breekbaar. Ik werk sowieso liever met marsepein, maar voor strikken etc. is fondant wel handig om in huis te hebben.

4

De MMF van de webshop is heerlijk, ik sluit me aan bij Ottolien :)

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

5

Niets zo persoonlijker dan de voorkeur voor rolfondant :)
Ik werk graag met MMF van de webshop, smaakt lekker, is zacht en hard toch iets uit.
Ballina paste-to-cover is lekker (de vanille-variant vind ik dan wel weer lekkerder dan de chocolate), blijft zacht, rekt nogal.
RegalIce werkt prettig, maar ruikt niet zo lekker als je de verpakking open doet. Luchtje is snel weg, maar het klopt niet als je iets zoets ziet en het r

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6 Laatst bewerkt door Overloon (24-03-2009 08:56)

M & B fondant, maar ik meng er nu wel wat marsepein door. Zo is het prima te verwerken en het smaakt heeerlijk!!!!!!!!!

Groetjes Carin
CakeSensation

7

hoi
m&b fondant is die niet  heel erg soepel??
weet niet echt wat ik daar van moet denken .kan je met de emmers van balin ook boetseren???of wat is beter marsepijn of fondant ,

8

marietje-18 schreef:

hoi
m&b fondant is die niet  heel erg soepel??
weet niet echt wat ik daar van moet denken .kan je met de emmers van balin ook boetseren???of wat is beter marsepijn of fondant ,

Ik vind hem niet te soepel, met marsepein erdoor vind ik hem van alles wat ik tot nu toe heb geprobeert het fijnste werken. Maar ik wil de mmf ook nog een keer gaan proberen. Wat betreft boetseren, daar heb ik nog maar heel weinig ervaring mee, heb pas Spongebob gemaakt van M & B fondant en dit ging prima maar meer kan ik er niet over zeggen.

Groetjes Carin
CakeSensation

9

Boetseren met Ballina paste-to-cover is niet zo'n succes, het blijft erg zacht. Kun je beter Ballina modelling paste of een andere soort fondant voor gebruiken.
Keus tussen marsepein en rolfondant is net zo persoonlijk als tussen de verschillende soorten fondant.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Marianne schreef:

Keus tussen marsepein en rolfondant is net zo persoonlijk als tussen de verschillende soorten fondant.

Zo is het en niet anders!

Groetjes Carin
CakeSensation

11

marietje-18 schreef:

hab altyd ice craft gehad

Die gebruik ik nu ook, maar ik ben er niet echt heel positief over. Hij is mij veel te zacht. Als je je taart wilt bedekken scheurt hij nogal snel.

Ik denk dat de volgende dan toch maar eens de MMF van de webshop gaat worden.

12

Je kan het ook zelf maken