1

Onderwerp: schuimige botercreme

als ik de botercreme maak van de webshop hier word ie altijd zo schuimig, zadat als ik de taart er mee afsmeer,en na het koelen belletjes enzo en oneffenheden in zitten.
Ik doe dan wel even nog met een mes gladder maken, maar nog steeds is hij zo schuimig en word ook weer snel zacht.
Iemand een suggestie om gewoon gladde botercreme te krijgen?
Groetjes karin

2

Re: schuimige botercreme

met de botercreme van de webshop kan je niet afsmeren want die is te vochtig en dan heb je kans dat je fondant of marsepein gaat smelten.

je kan beter afsmeren met botercreme 1:1 met poedersuiker!

dan even opstijven in de koelkast en met een wamr mes nakijken. super!

3

Ik herken het niet :S
Mijn botercreme is niet schuimig en ik mix toch heel lang op de hoogste stand ...

Smeer mijn taarten er ook gewoon mee af, zonder problemen.

Kan je niet helpen vrees ik....

Je moet er wel boter bij doen he :P.

5

donique schreef:

met de botercreme van de webshop kan je niet afsmeren want die is te vochtig en dan heb je kans dat je fondant of marsepein gaat smelten.

je kan beter afsmeren met botercreme 1:1 met poedersuiker!

dan even opstijven in de koelkast en met een wamr mes nakijken. super!

Met de botercreme van de webshop kun je best afsmeren hoor, maar de

Groetjes Laura!

6

oh ik heb hier overal gelezen dat dan je marsepein of fondant gaat smelten!

7

Ik smeer ook af met de mix, gaat prima !

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

8

Ik heb hetzelfde probleem! De fondant glibbert een beetje om de taart met deze botercreme-mix en is van binnenuit gesmolten. Dit heb ik met de 'oude' mix van de webshop nooit gehad! Ik heb nu voor het eerst een taart in de vriezer gehad en staat nu in de koelkast....ik houd m'n hart vast, ben erg bang dat dit niet goed gaat.

Maar waar is deze botercreme dan voor bedoeld als je er niet mee kan afsmeren? Want ik vind het v

taart taart en nog eens.....taart!

9

Ik smeer ook altijd af met de mix en heb geen problemen. Ja in de zomer maar tja, wie niet!?!?!

10

Ik doe mij taarten nooit in koelkast of diepvries...misschien kan dat het verschil zijn ?

11

Mmm, ik heb wel vaak taarten in de koelkast staan die afgesmeerd zijn met de mix, en nog geen problemen gehad (hout vasthouden).

Doen sommigen ook niet wat minder water bij de mix, tegen smelten?

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

12

Ik smeer nooit af met mix om elk risico te voorkomen, maar het schuimige herken ik ook niet? Je kunt trouwens ook ipv minder water, wat meer boter er bij doen (heb ik niet van mezelf, maar dat postte Inge kort geleden nog).

Het volgende staat trouwens bij de botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

13

detaarteter schreef:

Ik heb hetzelfde probleem! De fondant glibbert een beetje om de taart met deze botercreme-mix en is van binnenuit gesmolten. Dit heb ik met de 'oude' mix van de webshop nooit gehad! Ik heb nu voor het eerst een taart in de vriezer gehad en staat nu in de koelkast....ik houd m'n hart vast, ben erg bang dat dit niet goed gaat.

Maar waar is deze botercreme dan voor bedoeld als je er niet mee kan afsmeren? Want ik vind het v

If life gives you lemons, make lemoncurd.

14

herken het ook helemaal niet.
idd.. heb je wel echt een pakje (room)boter erin gedaan, en niet dat spul wat je op je brood smeert?
ik smeer er ook gewoon mee af. heb donderdag nog een taart gemaakt, die we gister hebben opgegeten. hele tijd zonder doos of zo in de koelkast gestaan en hij was heerlijk!

als vulling is ie ook lekker hoor, als je er tenminste maar een lekker smaakje doorheen doen! bijvoorbeeld van patidesse.

15

chantal1980 schreef:

herken het ook helemaal niet.
idd.. heb je wel echt een pakje (room)boter erin gedaan, en niet dat spul wat je op je brood smeert?
ik smeer er ook gewoon mee af. heb donderdag nog een taart gemaakt, die we gister hebben opgegeten. hele tijd zonder doos of zo in de koelkast gestaan en hij was heerlijk!

als vulling is ie ook lekker hoor, als je er tenminste maar een lekker smaakje doorheen doen! bijvoorbeeld van patidesse.

ik heb er Campina ongezouten roomboter (goudkleurige pakje) doorgedaan. De creme blijft bij mij ook zacht en wordt minder hard dan met de 'oude' mix. Ik ga eens proberen om er minder water bij te doen.

NB: ik heb trouwens vandaag de taart uit de vriezer opgegeten en het viel me mee, alleen de fondant was wat zweterig.

taart taart en nog eens.....taart!

16

Ik doe er wel boter bij roomboter niet smeerbaar zegmaar, haha! zou raar zijn als het dan nog botercreme zou heten.
En ik volg ook precies de aanwijzingen... maar misschien die 100 gram boter extra? we shall see volgende keer.
Nicole, ik moet hem echt op laten stijven in de koelkast, anders is het helemaal zacht sponzig zegmaar.
En als ik hem even wat harder laat worden dan is de structuur toch echt niet glad.
Nou ja ik kan het volgende keer ook inderdaad proberen af te smeren met 1:1 boter poedersuiker:S misschien dat dat beter werkt.

17

oja, ik gebruik trouwens wel iets minder water. ongeveer 120 ml ipv 200.

18 Laatst bewerkt door MSTY (23-03-2009 14:33)

Ik gebruik helemaal geen water! Maak dus 1 op -,5+0,5;) 1 deel roomboter, helft poedersuiker, helft mix. Werkt perfect om af te smeren, net plamuur haha

www.kleinstukjedan.nl: Onweerstaanbare recepten
www.facebook.nl/kleinstukjedan: nieuwe recepten op je wall

19

ik heb heul goed naar marianne geluisterd en smeer niet meer af met de mix ( heb nu ook 2 x een smeltende taart gehad, en neem nu het risico niet meer)

Maar de mix zonder water??? ehhh dan snap ik niet goed waarom je nog mix toevoegd..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

20

waar smeer je dan mee af als ik vragen mag?
met 1:1 boter poedersuiker?
En hoe meot ik dat zien? 200 gram boter met 200 gram suiker? of zit ik dan fout?

21

yep!

250 gram roomboter met 250 gram poedersuiker goed mixen!

22

Bommeltje schreef:

ik heb heul goed naar marianne geluisterd en smeer niet meer af met de mix ( heb nu ook 2 x een smeltende taart gehad, en neem nu het risico niet meer)

Maar de mix zonder water??? ehhh dan snap ik niet goed waarom je nog mix toevoegd..

Er zit wel een verschil tussen mix en poedersuiker. Anders zou niemand de mix kopen en gewoon iedereen 1 op 1 maken met een beetje water erbij toch;)

Door de mix zit ook een smaakje heb ik het idee, vanille ofzo?! Tenminste het ruikt anders dan gewone poedersuiker en is qua structuur ook anders vind ik.

www.kleinstukjedan.nl: Onweerstaanbare recepten
www.facebook.nl/kleinstukjedan: nieuwe recepten op je wall

23

Ik smeer mijn taarten altijd af met de mix, heb nog nooit problemen gehad, maar je moet het er ook niet te dik opsmeren...klein beetje en de "gaten" dichtplamuren that's it. Ik heb het met 1:1 geprobeerd maar dat beviel mij totaal niet. Ook bij de taarten van klanten heb ik nog geen bijzonderheden gehoord!

24

ik gebruik altijd de mix met zeeuwsmeisje. Nu heb ik hem de laatst keer gemaakt met roomboter van de lidl en toen werd hij ook wat schuimiger, misschien ligt het aan de roomboter?

25 Laatst bewerkt door grobbelia (26-03-2009 22:24)

ik heb laatst bij de opendagen  bij vipam gehoord dat je de taaren eerst moet vullen en dan afsmeren en dan in de vriezer neer zetten tot je hem gaat bekleden dan schijnt ook dat je bekleding er strakker en gladder er overheen komt omdat je dan de taart niet indrukt.
ga het morgen proberen.
groetjes grobbelia

Berichten [ 25 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » schuimige botercreme