1

Onderwerp: hoelang beklede taart in koelkast?

Ik heb vandaag een taart gevuld met aardbeienkwark en bekleed. Ik moet hem maandag afleveren bij m'n oma, die hem op haar beurt weer geeft aan iemand voor woensdag. De kwark zelf is tot 3 april goed, dus daar moet het niet aan liggen, maar hoe lang blijft een beklede taart goed in de koelkast? Ze wil niet dat ik hem invries, want dan is ie niet vers :s. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de taart helemaal klef wordt.

2

Re: hoelang beklede taart in koelkast?

Het zal denk ik best wel kunnen met de vulling maar of de taart er lekkerder van wordt...
Stiekum invriezen en de taart dan maandag naar je oma brengen? Echt je merkt niet dat de taart is ingevroren.

3

Vreemd dat ze hem niet ingevroren wil hebben! Dan blijft hij toch juist verser? Ik zou zelf een met kwark gevulde taart niet zo lang in de koelkast bewaren, als ik heel eerlijk ben. Toch vriezen lijkt me de beste oplossing....

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

4

Van vrijdag tot woensdag?? Dat kan nooit meer lekker zijn :nooo De kwark zal niet bederven hoor, maar de biscuit wordt wel oud natuurlijk!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik zou toch maar aan je oma uitleggen dat ie ingevroren juist WEL vers blijft ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6 Laatst bewerkt door Triesje (22-03-2009 13:33)

Ik heb laatst ook een taartje gemaakt (just for fun) en had nog geen reden om hem op te eten (vond het stiekem ook wat zonde :)) Heb 'm dus een paar dagen, in een afgesloten plastic doos, in de koelkast bewaard en dat ging prima, ik heb helaas geen vriezer!
Maar hij was nog uitstekend te eten, zelfs mn moeder en zusje waren erover te spreken.
Ik heb botercreme gebruikt en ik merk ook aan andere taarten dat de fondant wel "smelt' als je er te lang mee wacht om hem op te eten.

En mocht je er toch aan twijfelen, gewoon in de vriezer doen, daar blijft hij juist vers door!!!

Liefs van Tries!!

7

Ze wil de taart vers, dus dan vraag ik me af wat vers is? Een taart die al 5 dagen in de koelkast staat, of een taart die gelijk na het maken de vriezer in gaat en er woensdag uit gaat..
Als je hem invriest en later ontdooit, is de taart precies hetzelfde als voor het invriezen, als je hem 5 dagen laat staan is de taart gewoon oud.
Dus misschien toch maar kijken of ze het goed vind dat je hem invriest :P

Groetjes Laura!

8

ik zou hem dan echt wel in de vriezer doen hoor, en maandagochtend eruit halen. woensdag wordt hij pas opgegeten dus dan pas hoeft hij ontdooit te zijn.

en op de kwark kan wel de datum staat dat ie tot 3 april goed is.. als ie open is, dan geld die datum natuurlijk niet meer! tegen die tijd loopt ie zelf al de koelkast uit.

9

Hoe vriezen jullie een beklede taart eigenlijk in?inpakken in plastic folie?

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

10

invriezen doe ik in 2 pedaalemmerzakken over elkaar heen.

11

Ik doe het ook met twee zakken :)

Groetjes Laura!

12

Ik ook en ik laat de taart dan in de ijskast in een doos ontdooien. De doos keer ik om, dus zeg maar de witte mooie kant van de doos naar binnen ivm vocht.