Onderwerp: Fondant versus Marshmellow Rolfondant
Zelf vorige week fondant gemaakt, ik moet zeggen. Ik vond het t
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Fondant versus Marshmellow Rolfondant
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Zelf vorige week fondant gemaakt, ik moet zeggen. Ik vond het t
Ik kan je niet helpen helaas. De smaak schijnt wel heel anders te zijn, maar ik moet het nog proberen.
In 1 woord zalig. Zacht, wel zoet, maar minder uitgesproken zoet dan marsepein en fondant. Je proeft wel marsmellows maar niet heel erg.
Maar dat vind ik, mijn zonen vinden het echt net een marsmellow en erg lekker zoet.
Dankjulliewel!
Nog meer mensen met meningen over marshmellow fondant?
Ik maakte eerst de MMF zelf, en nu heb ik marshmallowfondant van de webshop gehad en gewone fondant van Hanos, maar dat is dezelfde als de gewone van de webshop.
Mijn kinderen vinden de eigen MMF het lekkerst, zit meer smaak aan zeggen ze, maar de andere fondant vind ik er erg op lijken qua smaak. Het is gewoon allemaal hartstikke zoet.
Ik vind het alleen zoveel fijner werken, kant en klare fondant, dat zelf maken (hetzij in geval van nood) voor mij geen optie meer is.
Ik vind de MMF van de webshop echt heerlijk! Ik maak het niet meer zelf, die plakbende elke keer......Alles zit onder als ik het zelf maak. zelf maken is goedkoper, maar ik vind de MMF van de webshop fijner werken en uit te rollen en ook heel erg lekker!
Ik heb een dummy bekleed met mmf uit de shop hier op tafel staan, het ruikt heeerlijk...Zit een vanillesmaak (en geur ) aan.
Ik vind eigenlijk alleen regalice niet lekker, pettinice gaat wel en zowel zelfgemaakte als gekochte mmf lekker. Maar marsepein vind ik het lekkerst
Is marshmellow fondant net zo zoet als gewone fondant?
En wat is de vergelijkbaarheid van zoetheid tussen marsepein en marshmellow fondant?
Zelf MMF maken vond ik ook vreselijk.. Die van de webshop is lekker, maar erg zacht. Ideaal voor gebruik met de sugarshaper, maar met bekleden doe ik er de helft marsepein bij.
Ballina vanille is trouwens ook erg lekker, nog een iets sterkere smaak dan de MMF.
Ik zweer juist bij zelfgemaakt MMF. na enige oefening is het zo gemaakt en perfect om mee te bekleden. Voor boetseren is het echter rotspul dan gebruik ik altijd marsepein.
Qua smaak verschilt het niet heel veel. Gebruik sindskort vetvrije marshmallows (te krijgen bij de spar) als marshmallow niet te eten maar erg lekker in de fondant, een stuk minder zoet...
Hoop dat je er wat aan hebt
Vind MMf wel lekker, vooral als je tijdens het maken een grote dosis cacaopoeder toevoegd. MMMM chocolade MMF!
Wat ik wel heb gemerkt....als je de MMF een tijdje laat liggen nadat je hem hebt uitgerold dan plakt ie alsnog vanzelf vast aan de ondergrond. Erg lastig! Je moet er dus goed veel poedersuiker onder strooien, en allert zijn op plakken waar je het niet wil. Maar het kan ook aan mijn zelfgemaakte fondant liggen......Hebben meer mensen dit plakken gemerkt met MMF? Met gewone rolfondant heb ik hier nog nooit last van gehad.
Ik heb dat niet. Dat van dat plakken. Nou wordt het hier nooit heel erg lang bewaard :shhh:
Ik vond dat de pasgekleurde marsepein meer plakte!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Fondant versus Marshmellow Rolfondant