1

Onderwerp: Champagnecreme.....

Vorig jaar heb ik voor iemand een taart gemaakt, gevuld met champagnecreme. Groot succes, en nu een lastige zus die besloten heeft dat zij dat dus ook wil..... Nou ja, vooruit, haar feestje, wat zij wil, doe ik uiteraard. Alleen.... ik zit dat recept te bekijken, en kan me haast niet voorstellen dat ik het vorig jaar zo gedaan heb!!

Zijn er nog andere manieren waarop het kan? Met botercrememix heb ik het sowieso niet gedaan, want ik maak mijn botercreme altijd zelf met boter, margarine en suikerbakkerspoeder, dus daar word geen vocht aan toegevoegd. Dat kan het dus niet zijn.
Maar het recept hier op de site ziet er zo ingewikkeld uit, dat ik me gewoon absoluut niet kan voorstellen dat ik daar ooit aan begonnen ben.....

Als ik geen ander recept heb dan zal ik het wel zo gedaan hebben, en dan ga ik het ook zo proberen, want ze wil graag champagne creme, maar ik doe hier toch eens een poging om te kijken of er ook andere manieren zijn! Wil wel graag dat het lukt namelijk hihi.

Alvast bedankt!

2

Re: Champagnecreme.....

Ik weet alleen de supermakkelijke methode van de mix van de webshop met Cava. Of inderdaad dat andere recept wat heel erg meevalt om te maken hoor. Moet alleen wel ECHT in de koelkast dus in het geval van een bruidstaart/feesttaart die uren op tafel staat zou ik voor de mix kiezen. Anders kun je gewoon de bavarois gebruiken en de taart vlak voor gebruik uit de koelkast halen.
En in smaak is er een enorm verschil in de mix of gewoon boter met suiker, dat kun je echt niet vergelijken.

Veel sukes!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

hoi,
ik heb met oud en nieuw een taart gevuld met champagne creme. gewoon gemaakt van de mix uit de webshop. ipv water heb ik toen champagne gebruikt, en verder precies volgens de gebruiksaanwijzing op het pak.
het was super lekker!

4

Jaaa, de botercreme-mix gebruiken! Lekker makkelijk en lekker...lekker!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

5

Tja, botercreme gebruik ik egenlijk alleen om mee af te smeren.... en daarvoor ga ik toch niet elke keer mix bestellen, de hobby is zo al duur genoeg. En om dan nu voor 1 keer de mix te bestellen en 5 euro verzendkosten te betalen.... Maar daarnaast, ik weet 100% zeker dat ik dat vorige keer ook niet gedaan heb.

Maar blijkbaar zijn dat dus toch de 2 gebruikelijke opties: met de mix, of dit recept. Dus blijkbaar heb ik dan toch dit recept gebruikt. Ik sta versteld van mezelf, hihi. Maar wat ik 1 keer kan, kan ik vast nog wel een keer, dus dan word het het uitgebreide recept!

In elk geval bedankt voor de antwoorden!!