Onderwerp: Ronde vorm rijst in een bol
Net een topic gemaakt over misbaksel zie ik nu misbaksel nummer 2 in de oven. GRRRR!
Ik heb hem in stappen verwarmd zoals in de FAQ staat beschreven maar nog krijg ik er een bol op.
Wat doe ik nu fout?????
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ronde vorm rijst in een bol
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Net een topic gemaakt over misbaksel zie ik nu misbaksel nummer 2 in de oven. GRRRR!
Ik heb hem in stappen verwarmd zoals in de FAQ staat beschreven maar nog krijg ik er een bol op.
Wat doe ik nu fout?????
Ik heb die bol ook altijd (en toch nooit een mislukt kapsel )
Uit de oven leg je er even een zware plank of iets op. De bolling zakt dan plat.
Als je de taart gaat bekleden draai je de taart om (de onderkant gebruik je als bovenkant). Deze is eigenlijk altijd wel strak.
Jeetje wat briljant! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben!
Ik neem aan dat je hem dan nog wel even in de vorm laat zitten??
Ik haal hem net uit de vorm: een soort diabolo is het geworden
In het midden dus een hele inkeping!! Help?? Wat doe ik nou verkeerd??
Is hij wel helemaal gaar van binnen??? Ik heb nog nooit een diabolo vorm gehad. Daar kan ik je dus niet zo mee helepen,.
Ik haal de taart wel heel snel uit de vorm. Even iets zwaars erop is genoeg.
ja even iets zwaars erop gelegd inderdaad dus de bovenkant is wel mooi vlak....
Als hij nou heel erg wiebelt. Dan kan je er aan de onderkant misschien iets afsnijden. Of er een klont boterbreme onder smeren, zodat het midden niet gaat inzakken.
Hij is in het midden langs het kapsel ingedeukt. Dus in het midden langs de taart en niet in het midden bovenop de taart.....
Hij is in het midden langs het kapsel ingedeukt. Dus in het midden langs de taart en niet in het midden bovenop de taart.....
Dat heeft die van mij ook heel soms. Lees het hier vaker.
Kleinere vormen hebben het eerder.
Mijn ervaring is het dat is dan te snel de oven open heb gehad om te kijken of hij gaar was. Dan moest hij nog 10 of 15 min. bakken, en zakte hij ook al iets in terwijl hij nog in de oven stond. Heel vervelend.
Nu ken ik de oven, en weet hoe lang hij er in moet, dus hoef ik niet meer steeds te prikken, en heb ik dat probleem niet meer.
Ik denk dat het probleem in de vorm zelf zat want mijn oven heb ik pas na 35 minuten geopend om te kijken.
Nu heb ik samen met Trisha mijn kapsel in 1 van haar vormen gemaakt en hij is perfecto!
Ik denk dus dat het aan mijn springvorm lag icm geen bakpapier gebruiken...?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Ronde vorm rijst in een bol