1

Onderwerp: Help.... met mijn biscuit.

Wie heeft er nog tips voor mij hoe ik de biscuit kan bakken. Ik gebruik biscuitmix maar heb steeds dat er een bult op komt en daar loopt dan de mix uit of hij zakt tijdens het bakken in de oven alweer in elkaar. Ik heb de oven al van hetelucht naar gewone warmte gezet omdat hij te snel omhoog kwam, 9 min hoog mixen, 1 min laag, 8 min hoog en 2 laag, een vochtige doek om de bakvorm en noem maar op. Wie weet er nog iets dat ik kan proberen???
Alvast bedankt, Mireille.

2

Re: Help.... met mijn biscuit.

Ik heb ook hete lucht. Je moet hetelucht wel 10% lager in graden zetten.
Maar mix jij 2x? Ik mix 1x 8 min. op de hoogste stand en dan nog 2 min op de laagste stand.
Misschien sla je hierdoor teveel lucht in het beslag? En knappen de bellen waar door het overstroomd en weer inzakt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Nee ik mix  nu 1 keer 8 min. hoog en 2 laag. Dat heb ik al allemaal uitgeprobeerd wat hier boven staat.

4

Temperatuur lager zetten. Dan komt hij langzamer omhoog. Moet dan wel iets langer in de oven, maar minder bult erop. 150 graden hetelucht.

5 Laatst bewerkt door Jax (20-03-2009 18:53)

Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat je dan een natte theedoek om je bakvorm moet doen, gewoon als je 'm in de oven zet.
Misschien ff zoeken op natte AND theedoek?
Heb er zelf trouwens helemaal geen last van en ik heb ook een heteluchtoven.
Maar lees ik nou dat je bakt op 150 graden??? Volgens mij is dat te laag hoor.
Ik schroef de hitte op. Ik verwarm de over voor op 130 graden. Dan doe ik eerst 10 minuten op 130, dan 10 minuten op 160 en dan de rest van de baktijd op 180 graden. Tussendoor hoef je 'm dan niet opnieuw voor te verwarmen. Gewoon als je 10 minuten op 130 om zijn, de temp. op 160 zetten en dan 10 min. en daarna de temp. op 180 zetten en de rest van je tijd. Misschien heb je iets aan deze tip.
Succes!!

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!