1

Onderwerp: Strikken / puzzelen

Even een vraagje van een beginnend bakster.
Bij het maken van de stroken voor de strikken: "wat gebruiken jullie om de stroken allemaal even breed te krijgen?"

Wat wordt er precies met puzzelen bedoeld en hoe begin je ermee als je een plaatje hebt dat je na wilt maken?

Misschien wat "blonde" vragen maar ik zou ze graag beantwoord zien, zodat ik ook hiermee eens aan de slag kan gaan.

Alvast bedankt!

2

Re: Strikken / puzzelen

Als je langs een liniaal afsnijdt, zijn alle stroken even breed...

En over puzzelplaatjes vind je meer bij de FAQ:

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … coreren#_7

*)

If there's no chocolate in heaven, I'm not going!!!
Trots op mijn nieuwe website! Taartenfreak.nl

3 Laatst bewerkt door Suzan1970 (20-03-2009 10:12)

mamaricky schreef:

Als je langs een liniaal afsnijdt, zijn alle stroken even breed...

En over puzzelplaatjes vind je meer bij de FAQ:

http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … coreren#_7

*)

Dank je, ik heb al even gekeken voor het puzzelen en dat moet wel gaan lukken denk ik.

Voor het maken van stroken voor de strikken dacht ik dat er misschien een malletje voor gebruikt werd, maar een lineaal is inderdaad ook handig .

4

Ik gebruik voor het maken van die stroken een lege tappit. Volgens mij doen er meer dat hier op die manier.

5

Voor de how-to van de strik kun je even op mijn site kijken www.tartacadabra.nl daar staat die superstrik van Kaatje E. op waarvan we de how-to samen gemaakt hebben (alle fotos zijn van haar hoor!). Daar zie je ook de materialen die je gebruikt om de strik te maken, en inderdaad ik gebruik ook de lege lettertappit.

Veel sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6 Laatst bewerkt door Suzan1970 (22-03-2009 12:08)

Lara M. schreef:

Voor de how-to van de strik kun je even op mijn site kijken www.tartacadabra.nl daar staat die superstrik van Kaatje E. op waarvan we de how-to samen gemaakt hebben (alle fotos zijn van haar hoor!). Daar zie je ook de materialen die je gebruikt om de strik te maken, en inderdaad ik gebruik ook de lege lettertappit.

Veel sukses!

Dat ziet er goed uit.
Kun je ook marsepein ipv fondant met tyclose / tragantgom gebruiken?
Ik zal kijken of er bij mijn lettertappits een lege zit (volgens mij niet, dan zal het een lineaal worden).
Thanx.

7

Suzan1970 schreef:
Lara M. schreef:

Veel sukses!

Dat ziet er goed uit.
Kun je ook marsepein ipv fondant met tyclose / tragantgom gebruiken?
Ik zal kijken of er bij mijn lettertappits een lege zit (volgens mij niet, dan zal het een lineaal worden).
Thanx.

Marsepein is veel moeilijker. Al doe je er heel veel tylose in, de droogtijd is veel langer, en dan nog is het de vraag of hij goed blijft staan.
Daarom worden de meeste strikken van fondant gemaakt, werkt echt veel beter bij strikken.
Zelf heb ik de eerste strik van marsepein een week laten drogen. Een paar uurtjes na het in elkaar zetten, zakte hij toch weer helemaal in.
Dus nu gebruik ik alleen nog fondant.