1 Laatst bewerkt door Marlies-d (20-03-2009 09:15)

Onderwerp: Hoe bewaren

Hoi

Waarschijnlijk een hele domme vraag maar ik heb net mijn eerste taart gemaakt. Het is een gewone biscuittaart met bokkenpootjesvulling en aardbeienjam. Ik heb hem met 1:1 botercreme afgesmeerd en daarna met rolfondant bekleed.

Maar moet hij nu in de koelkast of waar moet ik hem bewaren tot we hem opeten? En hoe dek ik hem het beste af of is dat niet nodig?

Groetjes Marlies

Groetjes Marlies

2

Re: Hoe bewaren

Hangt ervanaf hoe de bokkepootjs creme gemaakt is. Met slagroom? Tja dat is niet houdbaar buiten de koelkast volgens mij. Maar ik denk dat als je de bokkepootjescr

Groetjes Rineke

3

Ligt eraan, heb je de bokkenpootjesvulling met slagroom gemaakt?? Dan moet ie de koeling in. Is dek de taarten (in een aparte koelkast) niet af of hoogstens met een los stukje plastic erop.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

Ik heb hem niet met slagroom gemaakt maar met botercreme. Heb geen kartonnen taartdozen en in mijn tupperware doos past hij natuurlijk niet. Voor nu maar even afgedekt met zilverfolie en op de slaapkamer op het noorden gezet met het raam open. Dat zal nu de minst warme plek zijn schat ik.

Heb helaas geen echte koele plek zoals een kelder en in de schuur lijkt me niet zo hygienisch.

Groetjes Marlies

5

Je kunt hem ook in de koelkast bewaren op de laagste stand. Zo doe ik het altijd.