1

Onderwerp: Boetseren ramp met fondant iemand tips?

Mijn bestelling gedaan bij de webshop en naast de kleurtjes ook fondant besteld, poppy red van.... en de MMF. Smaakt prima dus hoef niet meer zelf aan de slag om (vnl mislukte...) MMF te maken. Maar nu komt het, ik heb ermee geboetseerd in combinatie met marsepein en het fondant droogt uit en het marsepein wordt zweterig.... Kun je die 2 dingen niet naast elkaar combineren? Hoe zorg ik dat het fondante boetseerseltje niet uitdroogt? Tips zijn heel erg welkom!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

2

Re: Boetseren ramp met fondant iemand tips?

Ik ben zelf niet heel erg in het boetseren, maar volgens mij is de enige manier om het niet uit te laten drogen is luchtdicht verpakken in bijv. huishoudfolie.
Je kunt fondant en marsepein wel combineren (marsefond), maar weet zelf niet hoe dat reageert na een tijdje.

3

je kunt het idd gewoon mengen, maar je kunt ook wel met fondant boetseren, tijdens het boetseren werken met crisco dan droogt het niet zo snel uit.. daarna gewoon laten drogen..  zweterige marsepein is volgens mij toch voornamelijk de temperatuur

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Bij mij zweet marsepein nog wel eens door de luchtvochtigheid. Ik heb wel gehad dat het gewoon smolt ipv droogde. (Gewoon op kamertemp.)

If life gives you lemons, make lemoncurd.