1

Onderwerp: Saroma aardbeien?

Ik heb een vraagje. Voor een taart komend weekend de vraag of ik kan vullen met iets van aarbeiensmaak. Nog niet echt verse aardbeientijd dus dacht ja dan maar aardbeienjam gebruiken.

Maar ik heb ook saroma aarbeien in huis; zo'n pakje om aardbeientoetje/pudding mee te maken. Heb hier wel eens wat gelezen over saroma maar kan het zo even 1,2,3, niet vinden. Maar hoe gebruiken jullie zo'n pakje. Maak er een toetje van met melk (zoals op de gebruiksaanwijzing staat) en kan je dat dan als vulling gebruiken of kan ik de poeder beter door de botercr

Groetjes Rineke

2

Re: Saroma aardbeien?

Door de botercreme of aangevette slagroom. Vind het zelf niet zo lekker, maar heel veel andere mensen wel.

3

Het aardbeienkwarktaart-toetje van Mona is natuurlijk ook heel erg lekker...of bijvoorbeeld Danoontje met aardbeiensmaak :P

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

4

Dat pakje saroma kloppen met de slagroom in plaats van melk. Wel 2 keer zoveel slagroom gebruiken als melk. Wordt het veel lekkerder dan met melk.

5

Bij Albert Heijn is er een kant en klare aardbeienmousse te koop (euro 2,=) per bakje. Ik vul mijn taarten met een laagje jam, daarop een laagje mousse, cake en dan een laagje slagroom en sluit af met de laatste cake-laag. Afsmeren met botercreme en .......smullen maar!

Spekkies en Zo, voor traktaties, spektaarten, spekfiguren en cupcakes & taarten !

mijn taart van gisteren (moest ook een aardbeien taart zijn)
-laagje aarbeienjam
-laagje botercreme met saroma erdoor gemixt (niet aangemaakt, gewoon poeder) met daarop aardbeien uit de vriezer. Die laatste zijn geloof ik nieuw bij AH

ik doe ook de saroma door de botercreme, gewoon de poeder, errrg lekker!

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

8

Bedankt voor alle tips, ga ze noteren en proberen. Voor dit weekend begin ik met beetje saroma poeder door de botercr

Groetjes Rineke