1

Onderwerp: Kokosvet?

Weer een vraagje van mij en ben dus bezig met plaat gebak en nu staat er bij dat ik
het of afwerken met 200 gr chocolade en kokosvet ,maar ik heb geen kokos vet dus kan ik ook roomboter gebruiken ? of zal ik het maar gewoon gaan glazuren .

Graag met spoed antwoord :-) want taart staat te wachten om afgewerkt te worden ..

Marian

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

2

Re: Kokosvet?

En... is het wat geworden met de taart? Om je vraag toch nog even te beantwoorden: ik denk niet dat kokosvet vervangen kan worden door roomboter. Kokosvet is hard, roomboter zacht. Kokosvet wordt vaak gebruikt om de chocola goed te laten stollen. Als je de chocolade gewoon smelt, en het koelt af stolt het vaak niet helemaal goed en blijft het wat zacht of smelt het weer heel snel. Dus... vandaar! ;)
Ik hoop dat je taart ondanks deze late reactie toch lekker is geworden! :)

3

Re: Kokosvet?

Ja ik heb een stukje room boter gebruikt en begon gelijk al te stollen (maar kwam ook zo uit de koelkast) en de plaat gebak is heerlijk geworden .Volgens mijn man en mn dochter en vriendin was het zalig gebak :-)
Maar waar dient het kokosvet dan voor en waar is het verkrijgbaar ?
En heb wel foto gemaakt (met stukken er al uit) maar weer niet of ik het hier moet plaatsen ,want jullie maken allemaal van die exclusieve taarten en tja die van mij zijn meestal gewoon cake,s of plaatgebak en de recepten komen uit mn kookboeken.
Maar mag hier wel graag rondneusen voor tips en recepten die ik wel kan maken of vullingen :-))

Gr Marian

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...