1

Onderwerp: botercreme extra

Ik ben een beginner en heb net wat spullen bij de webshop besteld. Ik wil cupcakes gaan maken met de botercreme extra kan ik hier eventueel nog iets van koekjes doorheen kruimelen en zo ja welke combinatie is lekker.
De volgende vraag is kan ik de botercreme extra ook smeren op de cupcake om vervolgend fondant erop te maken of smelt dat dan. Ik dacht dat ik zoiets gelezen had. En als dat niet kan wat kan ik dan onder de fondant doen.

Alvast bedankt voor de reactie.

Groetjes Sandra

2

Re: botercreme extra

Hoi, je kan van alles door de botercreme (extra) gooien. Dat is een kwestie van smaak en uit proberen.

Je moet de botercreme extra echter niet gebruiken om er dan nog fondant op te doen. Dan gaat de fondant smelten door het water dat er in zit.
Ook zou ik geen koekjes door de botercreme verkruimelen als je er nog fondant op wil doen. Je krijgt het dan denk ik niet meer strak.

Onder fondant gebruik je 1 op 1 botercreme (1 deel boter op 1 deel poedersuiker)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Bedankt voor je bericht.
Ik had gedacht een aantal cupcakes te maken met alleen een toef Botercreme extra met een koekje erdoor heen gekruimeld en dit te spuiten op de cupcake (dus zonder de fondant). En daarnaast wil ik er een aantal met de fondant versieren, maar dan moet ik dus apart de 1 op 1 botercreme maken. de vorige keer had ik de gewone boetrcreme gemaakt, maar ik vond het erg zoet en suikerig. Kan dat aan de poedersuiker liggen? Ik heb nu de poedersuiker van de webshop gekocht

4

Ik proef daar wel iets verschil mee, maar het blijft zoet.
Ik gooi er tegenwoordig minder poedersuiker in en in plaats daarvan citroenrasp van Dr. Oetker. Die is ook zoet, maar met zuur. Erg lekker vind ik.

Groetjes, Ilonka

5

kan je onder de fondant ook iets anders doen?

6

abrikozenjam die, opgewarmt, door de zeef is gehaald om de stukjes eruit te halen.

Groetjes, Ilonka

7

Oh dat heb ik nog niet eerder gelezen lijkt me erg lekker en minder zoet en zwaar. Dus gewoon jam kopen zachtjes opwarmen en door de zeef halen dan kan dat toch ook met andere smaken jam of niet?

8

De abriokozenjam is de minst overheersende smaak.

Ik warm de abrikozenjam op boven en pannetje in de zeef (dan loopt het in de pan) met een paar druppels water.
Het wordt een plakkerige massa, dit smeer je op de cc of taart. Hierplakt de fondant dan aan vast.

Groetjes, Ilonka

9

Harstikke bedankt voor je snelle reactie . Ik hoop dat het een beetje gaat lukken en als ik wat resultaten heb laat ik zeer zeker zien.

Groeten sandra