1

Onderwerp: Wat is beter ( en goedkoper) bakmix shop of zelf maken

Voor de mensen met een klein budget.
Wat is goedkoper bakmix of zelf maken??

( zoiezo is marsepein op de webshop het goedkoopst, bij onze bakker is het 22.50 per kilo!!!!)

2

Re: Wat is beter ( en goedkoper) bakmix shop of zelf maken

zelf maken met meel, suiker en eieren die je gewoon bij Aldi of Lidl haalt, dat scheelt echt vele euro's en ikzelf vind het erg lekker!
Bij mijn eerste keer was mijn kapsel niet gelukt, maar de 2de meteen goed! Het kan dus zijn, dat je even moet oefenen.. maar links in het rijtje kun je de recepten vinden voor basisbiscuit; succes!

Groetjes, Dorothea.

3

dus dat bespaart mij een hooop + kan ik extra marsepein kopen :P

4

Ik koop altijd bij de webshop de mix, want zelf maken is voor mij niet weggelegt (mislukken altijd). maar zelf maken is denk ik wel goedkoper.

5

Maaikie82 schreef:

Ik koop altijd bij de webshop de mix, want zelf maken is voor mij niet weggelegt (mislukken altijd). maar zelf maken is denk ik wel goedkoper.

:lol: Hier hetzelfde. Voor mij is de mix ook goedkoper. Ik zou heel veel bloem, eieren en wat er nog meer doorgaat voor ik een goed gelukt kapsel heb!! :think:

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

Ik heb geen problemen met het zelf bakken met eieren meel en suiker..
Gewoon een kwestie van een keer proberen( of 2 keer proberen ;) ) Het is misschien wel wat meer werk, maar echt moeilijk is het niet. En natuurlijk is er bij mij ook wel eens een mislukt. Had ik te kort gemixt of niet goed het meel er door gespateld. Maar ja, al doende leert men.

7

ik denk dat het niet eens zoveel zal schelen hoor, de mix is naar verhouding van versieringen en marsepein een schijntje van wat de taart helemaal kost. nee ik hou het bij de mix, maakt echt niet zoveel uit.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

8

en de marsepein, 22,50 een kilo??  wow!!

nee, ik betaal rond de 6 euro een kilo, maar dan neem ik wel gelijk meer. neem je een kilo zit je op de 7,50 ongeveer

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

9

Ik maak de kapsels ook zelf. En daarbij kun je dan ook zelf mmf maken! Dat scheelt wel een hele boel. Je kunt evengoed boetseren etc met marsepein als je dit fijner vind, maar de taart bekleden gaat prima met mmf.

10

Ik heb ongeveer een half jaar zelf de mix voor kapsels gemaakt, en is goed bevallen. Maarrrrrrrrr, sinds een paar maanden gebruik ik de mix van de webshop en die vind ik veel lekkerder en de structuur is ook mooier, steviger! Ik hoor het ook van andere mensen waar ik voor bak, dat deze kapsels veel lekkerder zijn! Nou ja, en dan maar wat duurder uit zijn...! ;)

11

hahahah ja nouja ik heb marsepein besteld uit de webshop ;)