1 Laatst bewerkt door Ilse501 (18-03-2009 09:24)

Onderwerp: Paarse fondant

Ik heb paarse fondant nodig (diep paars), niet heel erg veel trouwens. Ik heb geen kleurstoffen in huis, wel allerlei kleuren rolfondant (van dat starterspakket uit de webshop, geel/blauw/groen/rose/rood/wit). Kan ik blauw en rood 'gewoon' mengen? Of kan ik beter iets anders doen? Is het handig om dat vandaag al te doen bijvoorbeeld? Ik ga de taart zaterdagavond of zondagochtend bekleden (witte basis en groen/geel/paarse figuurtjes).

PS. Ik heb al middels de zoekfunctie gekeken, maar kon het antwoord niet vinden.

2

Re: Paarse fondant

blauw en rood wordt volgens mij paars. en je kan dit al makkelijk vandaag kleuren hoor is gewoon lang houdbaar, gekleurd of ongekleurd maakt niet uit

3

test het uit met een klein stukje want niet alle blauw en rood zijn helemaal zuiver en dan krijg je bruinig.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

bij werd het bruinig, maar met de paarse gel van ... weet niet welk merk (kleine flesjes met een wit dopje) werd het een fantastische diep paars. een aanrader dus!

(mocht je willen weten welk merk, ik kan het thuis voor je opzoeken)

willemiene wonder wicht

5

ik heb de gel van wilton, deze meng ik dan apart in een kommetje zodat je ziet welke kleur het word en dan je marsepein of fondant kleuren! de gel heb je maar weinig van nodig voor echt goede kleuren, ben er erg blij mee!
groetjes,
Marije

groetjes,
Marije

6

Kan ik die gel ergens in een winkel kopen, mocht het met de rolfondant niet lukken?

En willemiene, ik wil graag het merk weten.

7

misschien handig om te laten weten waar je woont?

8

suz@nne schreef:

misschien handig om te laten weten waar je woont?

;) Goed idee. Ik woon in de stedendriehoek Apeldoorn-Deventer-Zutphen.

9

ik heb kleurstof van het merk americolor, deze kleuren zijn er in heel veel kleuren en ik heb daar ook paars van. zijn handige flesjes die je kan druppelen.

ik heb ze gekocht in ridderkerk, weet niet of je daar in de buurt woont? maar is wel heel fijn om mee te werken. Misschien kan je ze ook bij een webshop bestellen maar dat weet ik niet helaas.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

10

weet niet of je de gel in de winkel kan krijgen. bij mij in de buurt zitten weinig winkels die deze taartspullen verkopen, dus ik bestel het gewoon via de webshop.
succes!

groetjes,
Marije

11

Bestellen kan, maar dat wordt zo duur. Ik heb via mail te horen gekregen dat het met poeder misschien wel lukt. Ik ga dat proberen en als dat niet werkt, gebruik ik gewoon geen paars. Ik heb nog wel andere idee

12

Ik baal!! Die winkel verkoopt geen kleurstoffen meer. Ik geloof dat ik mijn plannen maar ga wijzigen. Pfff....

13

een flesje americolor kan door de brievenbus.bij taart en decoratie sturen ze het zo op.
maar daar heb je nu niets aan als je NU een taart wil maken

14

Bij de bakker heb ik kleurstof kunnen regelen. Morgen kan ik het ophalen!! Ik ben blij! Ik ga ook maar even een heel klein flesje wodka halen om het eventueel een beetje op te kunnen lossen (las dat hier als tip).

15

Ilse501 schreef:

ik wil graag het merk weten.

het was die van americolor, net als christol. en sorry voor mijn late reactie, gelukkig heb je het al voor de bakker (... haha...)

willemiene wonder wicht

16

willemiene schreef:
Ilse501 schreef:

ik wil graag het merk weten.

het was die van americolor, net als christol. en sorry voor mijn late reactie, gelukkig heb je het al voor de bakker (... haha...)

ja americolor is het bij mij helemaal hoor! schitterende kleuren, heel mooi diep en kan er soms mooi rood mee krijgen!

en marsepein wit krijgen ermee, nee ik hoef geen andere meer!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!