1

Onderwerp: Banketbakkersroom

Ik heb bankerbakkersroom besteld om tussen het kapsel te doen, kan ik hier mee ook de taart insmeren voordat ik het foundant over ga doen?

Ik heb gisteren mijn bestelling gekregen en wil vandaag het kapsel maken en dan morgen ofzo de rest, ik ben benieuwd of het me gaat lukken want het is voor de eerste keer!

2

Re: Banketbakkersroom

nee niet de taart ermee afsmeren, je bekleding wordt dan te nat en gaat dan uitrekken en valt in stukken van je taart alsof het gaat zwemmen, verschrikkelijk (ik spreek uit ervaring........heb het dus meegemaakt)

afsmeren met botercreme, of gezeefde jam bijvoorbeeld

3

Dank je wel.. Maar de banketbakkersroom kan ik gewoon zo tussen het kapsel doen, nadat ik hem in twee

4

Je kan een dijkje spuiten van botercreme 1 op 1, maar je kunt de vullig ook bij de rand vandaag houden. Zorg dan wel dat hij er ook niet tussenuit komt piepen als je drukt op de taart. :s
Dat is mij wel eens gebeurt en dan smelt de fondant nog plaatselijk. Weg strak effect.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ben bezig geweest met mijn eerste taart, maar het is niet helemaal gelukt.. Ik had wat kapsel eruit gehaald zodat ik dat mooi kon opvullen met banketbakkersroom maar hij is wel erg zwaar geworden en dat hield de bodem niet echt.. Hoe doen jullie dat en wat gebruiken jullie als vulling??

Ook met het foundant over de taart doen is niet helemaal gelukt, ik denk dat ik het nog meer uit moeten uitrollen.. Maar goed ik moet zeggen dat ik me erop het laatst ook niet echt meer de tijd voor gunde, stond bij het aanrecht en kreeg last van mijn rug.. Tja beetje mijn eigen schuld want wie gaat er nu hoogzwanger een taart staan maken.. Vanavond maar eens kijken of het een beetje te eten is..

6

hoogzwanger, dat verklaart een hoop, geen geduld hahaha

de kapsel snij je 1 of 2 keer door zodat je 2 of 3 lagen kapsel hebt. dan maak je met botercreme dijkjes (ofwel een muurtje) aan de buitenrand van de eerste laag. die vul je dan met banketbakkersroom als je wilt. dan 2e laag kapsel erop en weer dijkjes van botercreme, weer vullen met 'iets' dan bovenste stuk kapsel erop.

Die moet je dan met botercreme afsmeren, daarna je dun uitgerolde fondant

er is natuurlijk vanalles mogelijk qua vulling etc. (even op forum kijken)

7

Dank je wel.. gelukkig kan ik nog vaak oefenen voordat ik er mee aan de slag ga voor het vrijgezellenfeestje!!