1

Onderwerp: kleuren

Mijn vraag is welk merk en welke potjes moet ik gebruiken voor het kleuren van marsepein of fondant en welke potjes voor het kleuren van icing??

Ga binnenkort een taart maken waarbij ik zilverkleurige marsepein of fondant voor nodig heb.
Waar kan ik zilverkleurig krijgen???

2

Re: kleuren

Ik gebruik altijd gel kleurstoffen, deze zijn voor icing en marsepein-fondant te gebruiken. Voor zilverkleurige fondant maak ik lichtgrijze fondant, welke ik dust of verf met zilverkleurige lusterdust.

succes!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

FunLovin schreef:

Ik gebruik altijd gel kleurstoffen, deze zijn voor icing en marsepein-fondant te gebruiken. Voor zilverkleurige fondant maak ik lichtgrijze fondant, welke ik dust of verf met zilverkleurige lusterdust.

succes!

jeetje...dust, verf, lusterdust??

waahh...allemaal nog moeilijke begrippen voor een beginneling!!
Maak je eerst lichtgrijze fondant en dan de je dat spul erdoor?? Van welk merk is dat dan??

4

Heleen.. je doe de dust niet erdoor heen maar erboven op.

5

Voor zilver is het idd misschien handig om eerst even te snappen wat dusten is (zoekfunctie gebruiken). Anders is het heel moeilijk te begrijpen wat er uitgelegt wordt. ik begreep in het begin ook niets van al die moeilijke termen, maar nu na 3/4 jaar snap ik de meeste termen gelukkig wel :)
Zilver kun volgens mijn weten niet krijgen door alleen een kleurstof door de marsepein of fondant te doen en moet je later op de fondant of marsepein aanbrengen. Dit kun je op verchillende manieren (technieken) doen bijv. door te dusten, verfen etc. Je koopt hiervoor dus apart zilverkleurige dust.
Qua merk is het heel verschillend. Zelf gebruik ik de gel-kleurstoffen van wilton (kun je voor marsepein, fondant en icing gebruiken), maar de andere merken die ze hier in de hebshop verkopen zijn als ik het hoor ook goed!

6

maaike, bedankt voor je duidelijke uitleg!!!

7

ik zag vandaag  in ridderkerk "Lustre Spray " dit is een metalic spray, nu heb ik een aantal kleuren gezien waaronder ook goud, of ze zilver hebben weet ik niet, maar het is te vragen. zag er waanzinnig uit, spay je gewoon op je marsepein en je heb de kleur die je hebben wilt,  succes

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!