1

Onderwerp: dummie recept??

hoi

misschien een hele domme vraag maar ik stel hem toch. ik wil graag een dummiebarbie maken maar daar wil ik eigenlijk geen piepschuim voor gebruiken ( heb ik ook niet ) nou zat ik te denken dat je vroeger ook met zoutbrooddeeg allerlei figuurtjes kon maken en vroeg ik me af of dit nu ook kon.......weet iemand of ik met een bepaald recept een dummie kan maken die in ieder geval 3 maanden goed blijft???

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

2

Re: dummie recept??

Gebruik even de zoekfunctie, want ik heb hetzelfde gevraagd.
Ook om een barbietaart ging dat.

Mijn website: Presentaart

3 Laatst bewerkt door Canadesje (16-03-2009 17:11)

je kan et gewoon probeeren.. maar ik zou de vorm niet helemaal van 1 grote blok deeg maken.. als et 1 grote blok dan zou et wel vrij lang in de oven moeten zitten.
wat je kan probeeren is extra deeg eruit halen en de rok gewoon overal 2cm dik laten.  beetje zoals wat je moet doen met klei.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=41623
post nummer 9 heeft een recept ;)

Ik heb hier op het forum gelezen dat je gewoon biscuitdeeg kunt laten drogen en dan als dummie gebruiken.
Ik ben dat nu aan het proberen voor een stapeltaart.
Vorige week 2 taarten gebakken, gewoon normaal, wel wat langer in de oven, en die staan dus nu al een week gewoon in de kelder, onafgedekt, te drogen.
Dat zou ook maanden moeten kunnen staan (als ze bekleed zijn).
Ze voelen wel hard aan, maar ik weet het resultaat nog niet wat ze na weken of maanden doen.

If live gives you lemons, make lemonade!

5

Je kunt gewoon cake gebruiken. Dit droogt en met de suikerglazuur houdt dit perfect.

6

Kan je anders niet de buitenkant van een bakvorm bekleden met dat deeg. Als het dan gebakken is eraf halen en dan heb je een dunne laag.

Ik zit maar even te denken :think: hoor, weet niet of het werkt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

ans pommerans schreef:

Ik heb hier op het forum gelezen dat je gewoon biscuitdeeg kunt laten drogen en dan als dummie gebruiken.
Ik ben dat nu aan het proberen voor een stapeltaart.
Vorige week 2 taarten gebakken, gewoon normaal, wel wat langer in de oven, en die staan dus nu al een week gewoon in de kelder, onafgedekt, te drogen.
Dat zou ook maanden moeten kunnen staan (als ze bekleed zijn).
Ze voelen wel hard aan, maar ik weet het resultaat nog niet wat ze na weken of maanden doen.

Dat is een goed idee! Wil er 1 voor school maken, zou dat het wel jaren vol kunnen houden?
En anders, waar kan je die piepschuim goedkoop krijgen? Want dat blijft natuurlijk toch wel langer goed denk ik.

Hobbywinkel misschien?

If live gives you lemons, make lemonade!

9

nou inmiddels is de dame in kwestie al klaar......had nog oase liggen en heb dat gebruikt ;)

bakken met Chez-Ami

10

amina84 schreef:

nou inmiddels is de dame in kwestie al klaar......had nog oase liggen en heb dat gebruikt ;)

Trekt daar geen vocht in???? Ook omgevingsvocht, wat dan kan gaan werken op de fondant :s

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

Ottolien schreef:
amina84 schreef:

Trekt daar geen vocht in???? Ook omgevingsvocht, wat dan kan gaan werken op de fondant :s

hahaha nooit bij stil gestaan.....ach tot nu toe gaat het goed en de tijd zal het leren ik heb het trouwens wel eerst bekleed met huishoudfolie dus misschien valt het mee

bakken met Chez-Ami

12

En anders oase sec gebruiken. Dit is voor droogbloemen. Grijze oase.

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.