1

Onderwerp: 3laags taart, hoe houd je de onderste laag netjes?

Ik moet een sweet 16 taart maken voor 40 personen.
3 laags 26-22-18, de bedoeling is om de taart 50-50 te verdelen over zater- en zondag. Ze wil nl op het meidenfeest de blits maken!
Ik zocht bovenop een minitasje te maken en een schoen die zondag geplaatst kunnen worden op de onderste taart.
Maar hoe houd ik de onderste taart netjes?
Of zal ik een bekleed extra 4 mm board 22,5 cm meeleveren voor erop, t ze de tas en de schoen daar dan op kunnen zetten zodat hij voor het zicht wel netjes is...

TIPs please, of foto's met voorbeeldjes van andere oplossingen...

Mmm das pas lekker!

2

Re: 3laags taart, hoe houd je de onderste laag netjes?

Waarom maak je niet 2 kleinere stapel taartjes?? Dat is een stuk veiliger.

Ook al hou jij rekening ermee dat de onderste taart netjes moet blijven, dan nog weet je niet of dat hun ook lukt!!!

De topping kan je dan ook zo over zetten. Krijg je niet een klein topping op een eigenlijk te grote taart. En ze kunnen ook de blits maken met 2 kleine stapeltjes naast elkaar!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ottolien schreef:

Waarom maak je niet 2 kleinere stapel taartjes?? Dat is een stuk veiliger.

Ook al hou jij rekening ermee dat de onderste taart netjes moet blijven, dan nog weet je niet of dat hun ook lukt!!!

De topping kan je dan ook zo over zetten. Krijg je niet een klein topping op een eigenlijk te grote taart. En ze kunnen ook de blits maken met 2 kleine stapeltjes naast elkaar!

Ze hebben geen ruimte ervoor in de koelkast.... dus ik kan niet van het model afwijken... ;)

Mmm das pas lekker!

4

ik denk dat je het beste je idee met dat extra bekleed board kan uitvoeren. Dan zit je helemaal save. Of je moet de zondag morgen nog even langs gaan om de bovenkant te renoveren ;) Met dat bekleed board hoeft dat niet.
Hopelijk heb je hier iets aan.

je kunt dan toch ook kiezen voor vullingen die buiten de koelkast bewaard kunnen worden en dan dus 2 taarten maken?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Je kan ook onder je kartonnetje dezelfde grote bakpapier  doen, kan je zo de taart ervan af tillen.

Veel taart plezier