1

Onderwerp: Wie maakt zelf flower-paste en wil mij verder helpen?

Ik heb flower-paste gemaakt volgens het (eenvoudige) recept van deze site, maar het blijft erg stug. Stugger dan de flower-paste van Ballina....:S

Heeft iemand een recept voor mij dat het geheel lekker soepel en vooral elastisch maakt?

Alvast heel erg bedankt voor de hulp!! :Y

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

2

Re: Wie maakt zelf flower-paste en wil mij verder helpen?

Zelfgemaakte flowerpaste is nu eenmaal stugger dan de gekochte en is ook veel sneller hard, maar je moet ook als je hem gebruikt in kleine beetjes kneden en er crisco doorkneden, je doet een klein beetje crisco in je handpalm neemt een klein bolletje flowerpaste en kneden maar.... hij wordt wel zacht!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

3

http://www.expertvillage.com/video/9396 … making.htm

Je kunt deze eens proberen :D
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Staan meer filmpjes op hoe je een roos kan maken.

4

Heel erg bedankt voor jullie hulp...., maar is nog niet echt wat ik zoek....
Iemand een "eigen" recept wat ik mag proberen?

5

ik gebruik het recept van Annemieke hier op het forum en dat gaat heel goed. Ik maak dan een reeks bolletjes van de paste en die verpak ik in huishoudfolie en stop ze dan in een bakje in de vriezer. Volgende week moet ik mijn voorraad weer aanvullen want zit er nu zonder en heb geen glucose in huis. Ideaal voor bloemen, tappits, patchworkcutters,.... en niet lastig om te maken.

6

Heel erg bedankt Nathalie!
Ik ga dit recept zeker proberen en zal ook eerst glucose in de webshop moeten bestellen....heeft Inge weer wat te doen.....;)