1

Onderwerp: Cake recpet (spoedje)

ik moet zo nog snel even een cake bakken (om op te maken) in een rode vorm 25 doorsnee geloof ik dat het is. Voor een verjaardag.  Nu ben ik mijn cakerecept kwijt! HOE dom!

Heeft iemand voor deze hoeveelheid toevallig een recept ? In tabellen vind ik alleen alles voor biscuits

2

Re: Cake recpet (spoedje)

Het precieze recept heb ik ook niet, maar je zou deze hoeveelheid kunnen maken en kijken hoe ver je komt met je bakvorm. Heb je te weinig (wat ik wel denk met deze hoeveelheid), maak je nog wat bij.... Hoop dat je er wat aan hebt nog!

Benodigdheden voor 4 personen:

150 gram boter, 150 gram suiker, 150 gram bloem, 3 eieren (150 gram), 1 zakje vanillesuiker

Klop de zachte boter en suiker op tot alles egaal wit is. Blijf kloppen en voeg er

Amor Vincit Omnia

3

hoi moet er geen bakpoeder in??
dan rijst hij toch niet met bloem zonder bakpoeder??

groetjes nicole

4

Hmmzzz, daar zeg je me wat... Heb het recept van internet geplukt, heb het zo gekopieerd dus geen type fout... Maar het lijkt mij ook dat er wat bakpoeder in moet ja!!! :D

Amor Vincit Omnia

5

ik maak mijn cakes altijd heel makkelijk... 250 zelfrijzend bakmeel, 250 gram suiker, 250 gram margarine(of 150 gram margarine en 100 gram roomboter) zakje vanillesuiker en 5 eieren... Omdat het een vrij makkelijk te delen recept is, kun je kijken of dit voldoende is(is normaal genoeg voo reen normale cakevorm) of dat je er nog iets bij moet doen(zou niet meer als 6-7 eieren doen hoor)... en hij smaakt nagenoeg altijd geweldig!! Op 200 graden in de oven en dan een uur bakken(zit nu sterk te twijfelen of dat ook niet 250 graden was, maar da's wel heel warm he)...

6

Als je 250 gram van alles gebruiken dus boter(1/2 boter en 1/2 magarine), zelfrijzende bloem, suiker, eieren hangt van de grote van eieren moet het rond de 4 of 5 zijn en ik theelepel vanille aroma, doe in de tussen tijd de oven voor verwarmen
Eerst de suiker en boter mengen tot dat het licht van kleur wordt
Dan doe je de eieren er door heen een voor een door de mengsel mengen wachten tot dat de ene opgelost wordt voordat je de volgende erbij doe.
Als je klaar ben met de eieren dan moet je de bloem er door heen mengen niet te lang mixen anders krijg je een heel taaie cake en droog
Dit alles doe je in een met bloem en boter ingevette bakblik en bakken als je een hete lucht oven gebruik op 160 graden anders op 180 voor en uur aan het einde van de uur moet je controleren of het gaar is door met een sate stok er in te prikken
Laten afkoelen voor 5 a 10 minuten in de bak blik laten en dan op en koel rek laten afkoelen
En versieren maar ( enjoy)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

7

Ik heb uiteindelijk dit recept gebruikt

300 gram zelfr. bakmeel
100 gram bloem
1 theelepel bakpoeder
5 eieren
1 zakje vanilla suiker
150 gram suiker
100 ml melk
400 gram boter

Was iets te veel (kwam over vorm heen) zakte later wel in weer. Maar was heerlijk!

8

maar je gebruikte dus zelfrijzend bakmeel en bakpoeder? dat hoeft dan toch niet beide??? en hoe maak je het klaar, ik weet hoe het gewone recept gaat maar dat is zonder boter, wanneer en hoe gaat dat er door?

9

voor een gewone cake gebruik ik altijd
-200 gr bloem
-200 gr boter
-200 gr suiker
-7 gr bakpoeder
-4 ei
snufje zout en zakje vanille suiker...

eerst boter smelten suiker erdoor mixen
een voor 1 de eiers er door dan de gezeefde bloem met bakpoeder en als laatste zout en vanillesuiker
als je het te dik vind kun je er nog een klein beetje melk door doen...
dit doe ik altijd vind het prima werk goed en smaakt altijd heerlijk
:D

groetjes nicole