1 Laatst bewerkt door DianaP (16-03-2009 16:12)

Onderwerp: biscuit mislukt..

Hoi,
'k Heb een biscuit gebakken, maar dat zat zo vast in de vorm, dat het er helemaal kapot uitkwam :(
Ik had het bakblik ingewpoten met bakspray, en de rand ging nog best aardig los, er viel wel een stuk uit de zijkant van de biscuit, maar dat was nog wel op te lossen, hoopte ik.
Maar de boden vd springvorm, zat echt vastgeplakt.
Wat heb ik verkeerd gedaan? En kan ik nog iets met dit ding??
De rand vd bovenkant, ligt er los in stukjes op :(
http://www.mijnalbum.nl/Foto-LWY6XWRY-D.jpg

Groetjes, Diana

2

Re: biscuit mislukt..

heb je de bakspray wel even laten intrekken voordat je de mix erin deed?

er staat op het spuitflesje van dr oetker dat je het tien minuutjes moet laten intrekken.

3

Cakeballen maken.

4

Als de taart volgende keer weer zo vast zit, moet je proberen om de randen los te snijden. Dan blijft hij in ieder geval rond en bruikbaar.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

donique schreef:

heb je de bakspray wel even laten intrekken voordat je de mix erin deed?
er staat op het spuitflesje van dr oetker dat je het tien minuutjes moet laten intrekken.

Ik heb bakspray van dr. Oetker, en op het busje staat ca 1 minuut laten drogen, dat heb ik gedaan....

Groetjes, Diana

6

hmmmmmmmmmmmm ik dacht tien en dat doe ik ook.nou bij mij komt het zo los. maar ik gebruik wel vrij veel hoor. spuit het goed in zodat er geen plekje is die het niet heeft!

gr

7

ik gebruik naast de bakspray (van wilton) altijd nog bakpapier.. al is het maar om dit te voorkomen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

heb je hem wel gelijk eruit gehaald of heb je hem eerts laten afkoelen?

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

9

Claudia Mv 2 schreef:

Ik hem hem 10 minuten in de vorm gelaten, en daarna de rand vd springvorm eraf gehaald. Toen op z'n kop op een rooster gedaan, maar de onderkant vd springvorm zat er heel vast op. Heb hem geprobeerd los te snijden, maar 't resultaat is dus om te janken :s

Groetjes, Diana

10

DianaP schreef:
Claudia Mv 2 schreef:

Ik hem hem 10 minuten in de vorm gelaten, en daarna de rand vd springvorm eraf gehaald. Toen op z'n kop op een rooster gedaan, maar de onderkant vd springvorm zat er heel vast op. Heb hem geprobeerd los te snijden, maar 't resultaat is dus om te janken :s

Kijk daar is het fout gegaan je moet hem gelijk uit de vorm halen dan heeft het geen kans om aan je vorm te blijven plakken. Je moet hem gelijk op zijn kop draaien en dan er uit storten dus niet eerst de ring er af halen.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

11

ik haal altijd eerst mijn ring eraf, zowel van mijn ronde als rechthoekige bakvorm, ik denk dat het meer ligt aan het feit dat je te weinig bakspray heb gebruikt, of dat hij te koud is geworden, dat de boter is gaan kleven.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

12

heet eruit halen en goed invetten maakt niet uit waarmee (spray of boter) enne uithuilen en opnieuw beginnen........

13

Ik haal ook altijd eerst de ring eraf.
Onderin heb ik altijd (goed ingevet) bakpapier. Wordt hij ook strakker van. Bakpapier is makkelijker los te trekken dan de taartvorm zelf, omdat je het voorzichtiger kan doen.

Maar inderdaad, liefhebber zegt het al, uithuilen en opnieuw beginnen en je vooral niet uit het veld laten slaan door 1 mislukkeling

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

14

Kun je dit biscuit niet bijsnijden? Kun je alsnog een taart maken..... Of met een uitsteker cupcakes uitsteken?

Je kunt de zijkanten van de bakvorm ook bekleden met bakpapier (zoals Bommeltje ook zegt) Vouw om de taartbodem bakpapier en vet dit goed in doe de vorm eromheen en vet hier de zijkanten van in met een beetje (room)boter (liever geen bakspray want dat plakt minder goed is mijn ervaring). Knip een strook bakpapier van de rol en vouw deze langs de zijkanten (je kunt met deze truk ook je bakvorm verhogen en als je dan iets meer beslag in de vorm giet wordt het biscuit meteen wat hoger). Vet dit ook weer in (kan ook met bakspray) en doe het beslag in de vorm. Deze tips heb ik gelezen op het forum en het werkt super!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"