1

Onderwerp: Voor de Kenwood gebruikers....

Een vraagje voor de bakkers met een Kenwood. Wat wassen jullie met de hand af en wat stop je in de vaatwasser??? Heb nl ineens best veel bestellingen (voor mij dan he, de meeste hier draaien daar de hand niet voor om.....) en afwassen is niet echt een hobby van me (helaas ook niet van mijn man;).

Enjoy!

2

Re: Voor de Kenwood gebruikers....

Ik was alles met de hand af. Als je dit direct na gebruik doet is het echt niet veel werk. Als ik denk dat ik het later af wil wassen dan spoel ik het hele spul in ieder geval om met heet water zodat het niet aankoekt....

Ik ben bang dat het lelijk wordt als ik het in de vaatwasser stop.......hij glimt nog zo mooi op mijn aanrecht en dat wou ik zo houden...

Volg je hart...want dat klopt!

3

hmmm ik heb geen keus, ik heb geen vaatwasser :S

today is the tomorrow you worried about yesterday
and all is well

4

it's magic schreef:

hmmm ik heb geen keus, ik heb geen vaatwasser :S

ik ook niet ;)

Maaruh, ik kan je wel een tip geven, de ballongaarde niet in de vaatwasser doen. Staat hier ergens op het forum dat je die in iedergeval niet moet doen. Komt alleen maar grau (schrijf ik dat goed??) uit.

Groetjes Tweety!

5

Hier ook met de hand omdat ik geen vaatwasser heb ;)

Mijn website: Presentaart

6

Wel een vaatwasser, maar sluit mijn grote liefde niet een uur op met heet water :lol:

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

7

Ik stop alles in de vaatwasser. En dat grauwe komt alleen op het allerbovenste stukje waar je 'm mee vast maakt zeg maar. En dat komt (bij mij) niet in aanraking met het beslag, dus het stoort me niet.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

8 Laatst bewerkt door Bommeltje (16-03-2009 18:11)

Ik heb wel een vaatwasser maar het enige wat daar nog wel eens in gaat is de mengkom
De rest was ik op de hand af en meestal de kom ook omdat ik hem ander zo saai vind staan op het aanrecht zonder z'n kommetje :lol:

Volgens mij staat er trouwens in de handleiding vermeld dat de gardes enzo niet in de vaatwasser mogen.. dus ik neem bijvoorbaad het risico al niet..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

ik heb al een garde verprutst doordat manlief een opruimbui had en hem in een onbewaakt moment in de vaatwasser had gezet.

Alles was ik eigenlijk af met de hand. De kom dient als afwasbak en die was ik al laatste even mee. zo klaar en vaak heb ik hem direkt weer nodig voor bijv. botercreme

10

Ik zet regelmatig alles in de vaatwasser, en hij glimt nog net zo mooi, en zonder aanslag. Ik haal 'm dan ook wel vrijwel meteen na het aflopen van de vaatwasser eruit en droog alles af.

Hij krijgt overigens ook met enige regelmaat een handsopje hoor. Het is maar net waar ik zin en tijd voor heb

Stap binnen in een wereld vol taart
http://www.taartwereld.nl  |  http://taartwereld.blogspot.com/

Durf het niet in de vaatwasser te stoppen! Met een sopje gaat het wel zo snel en ben ik er zeker van dat alles mooi blijft,

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

12

Ik heb dit al eens helemaal uitgeplozen ;)

Ik heb ook een vaatwasser en allers gaat er in, dus de kom, de k-klopper en de deeghaak, maar niet de ballongarde. De bovenkant is nl. van aluminium en die geeft zwart af als ie in de vaatwasser is geweest. Nu is dat op zich niet schadelijk (zoals Mirjam zegt, het staat ook in de gebruiksaanwijzing). Maar ik vind het niet mooi, dus was ik de garde altijd met de hand :)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

13

hier ook een afwasvriendje maar alle onderdelen van mijn Ken worden gewoon met de hand afgewassen. Heel af en toe gaat de mengkom (Plastic) wel een rondje mee in het afwasvriendje ;)

14

Eerlijk is eerlijk bij mij gaat ook alles in de vaatwasser, tot op heden geen problemen.
Groetjes

15

Alles met de hand! Geen afwasmachine in huis. Past niet!! :nooo

Groetjes Gonnie.

www.trendytaart.nl

Te mooi om op te eten.... te lekker om te laten staan.