1

Onderwerp: Botercreme op marsepein. Kan dat?

Beetje domme vraag misschien, maar kan ik op een met marsepein beklede taart golfjes maken met botercreme (het moet een zeetaart worden met dolfijnen die uit de golven springen, moeilijk!!!). Of gaat de marsepein dan kleffig worden? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. De taart moet vandaag af!

2

Re: Botercreme op marsepein. Kan dat?

Als je 1 op 1 botercreme gebruikt moet het denk ik wel kunnen (die zit tenslotte ook net onder het marsepein).
Als je botercreme hebt waar water in zit (dus die van de shop) dan kan je het beter niet doen.

Maar misschien een stomme vrag, kan het niet beter met icing (of gaat daar ook water in).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Dank voor je reactie. Daar zat ik eerlijk gezegd zelf ook net over na te denken. Of met piping gel? Ik weet ook niet of dat kan. Gaat de marsepein dan niet smelten? (zelfde probleempje dus)? Ik wil ook van marsepein/balina modelling paste geboetseerde figuurtjes vastplakken op de taart met piping gel. Ik weet niet of dat kan? Weet iemand dat??

4

ja hoor dat kan heel goed, maar simpeler is een beetje water met tylose..dat is prima lijm zeg maar! Enne ik zou voor icing gaan hoor!de kans dat je marsepein gaat smelten is zo groot.