1

Onderwerp: krijg nu al de zenuwen

Ik heb een opdracht voor 5 april, voor een barbie-taart..... Heb dat ding ooit 1 x eerder proberen te maken, en is toen gigantisch mislukt(moest om 3 uur 's nachts ineens nog iets anders verzinnen)

kan iemand me tips en tricks geven om het wel te laten lukken??? wil hem zowiezo bekleden met ballina paste to cover, juist omdat die wat flexibeler en soepeler werkt met op een taart leggen...  Maar hoe krijg ik nou die tulbandvorm glad... of toch maar stapelen met twee 20cm vormen en een halve boltaart?

ow jee toch... echt waarom heb ik ook ja gezegd :s

2 Laatst bewerkt door Ottolien (16-03-2009 10:47)

Re: krijg nu al de zenuwen

De tulband vorm krijg je glad door hem glad te strijken met botercreme.

En het lukt echt wel!!!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

maar dan krijg je toch van die dikke lagen botercreme?? Kan dat ook met aangevette slagroom(ik vind zo'n hap botercreme nou dus echt absoluut niet lekker....... )

4

ik las hier ook ergens iemand praten over merengue botercreme.... en wil ook die mix bestellen hier ind e webshop, smaakt die ook wat minder vettig?

5

arghhh word gek van mezelf....... slagroom kan natuurlijk niet omdat de fondant dan gaat smelten natuurlijk... jemig... ik moet nog 3 weken zo door...

en dan te bedenken dat ik voor a.s. vrijdag nog een aardbeien-slagroomtaart heb staan... waar ik me LANG niet zo druk om maak...

6

Moet de tulband dan helemaal glad???
Kan je geen wijdere rok maken met van die mooie plooien??

Persoonlijk vind ik dat ook mooier, maar ik ben de opdrachtgever niet.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

of gewoon eerlijk zeggen dat je daar nog niet aan toe bent??

Als je in opdracht werkt kun je soms maar beter eerlijk zijn..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

nou tis voor een vriendin van me, dus mocht het echt neit lukken dan kan ik wel met een alternatief komen hoor, ... maar het moet me toch eens gaan lukken zeg......

9

ik heb een tulband gebruikt en een 12cm blanda schaal voor mij eerste barbie taart.  ik heb de bol taartje op de tulband cake gezet en dan bijgesneden. de taart had ong etzelfde vorm als de wondermold. Alleen mijn barbie was 2 cm te lang.. dus volgende keer maak ik nog een taart erbij.