1

Onderwerp: Blanda 5 cm, baktijd?

Hoihoi,
Ik heb me al rotgezocht met de zoekfunctie. Maar ik kan niet het antwoord vinden dat ik zoek.
Ik wil graag weten hoe lang je de blanda 5 cm moet bakken?
Misschien zelfde tijd als een cc aanhouden?
Wie o wie heeft het antwoord voor me? ;)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

2

Re: Blanda 5 cm, baktijd?

Ik bak ze op ongeveer 7 min.......;)

3

Welke temperatuur is dan het beste?
Ik heb een combi-magnetron, waarvan ik de heteluchtoven gebruik. (kan ik niet uitschakelen)
Ik kan niet alle temperaturen zelf instellen, ben gebonden aan de vast ingestelde temperaturen. Die zijn 130, 160, 180 en 200. Ik neem aan dat het 1 van die 4 moet zijn. Hij kan wel koeler of heter hoor, maar denk niet dat dat nodig is voor zoiets. ;)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

4

Ik zet m'n taarten in de heteluchtoven (ook een combi) op 160 graden.
Ik heb 5 cm nog nooit gebakken, maar de 12 gaat er bij mij 25 minuten in. Ik zou dus eerder vboor 15 minuten kiezen. Maar dat is mijn oven en elke oven is weer anders, het blijft een kwestie van gevoel en hoop.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

:lol: Vooral die hoop zeker? :lol:
De meeste biscuits bak ik op gevoel, want meestal klopt de aangegeven baktijd niet met mijn oven. Maar het is wel een goeie richtlijn. Ik zal wel kijken, moet de 5 cm blanda's eerst nog kopen. :lol:

6 Laatst bewerkt door marliesb (17-03-2009 16:05)

Sorry voor mijn late reactie....
Ik doe ze meestal op ongeveer 7 min. op 160 graden.....;)
Je moet maar even kijken ik ga meestal op mijn gevoel af....

7 Laatst bewerkt door Ottolien (17-03-2009 17:04)

Jax schreef:

:lol: Vooral die hoop zeker? :lol:
De meeste biscuits bak ik op gevoel, want meestal klopt de aangegeven baktijd niet met mijn oven. Maar het is wel een goeie richtlijn. Ik zal wel kijken, moet de 5 cm blanda's eerst nog kopen. :lol:

En toch.....meestal gaat het goed. Vorige week was het hier drama (m'n hamster die we nog geen 3 weken hadden werd heel ziek) in huis en toen was ik m'n taart vergeten. Dus schrikken, hij leek heel hard, maar absoluut geen tijd om een nieuwe te bakken (tja, je probeert hem toch te redden) en hij was prima!!! De taart dan h

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.