1

Onderwerp: wilton voetbalpan en nog paar vragen

nou die pan heb ik dus nu zo een week in huis maar ik weet niet wat ik er mee aan moet, wie heeft het al is gebruikt en gebruikte je daar bischuit of cake voor?

ik maakt het zelf dus wie kan mij helpen met een recept met de juiste hoeveelheid? ik heb 2x het biscuit recept van hiernaast gebruikt maar hij kwam niet omhoog.

ook heb ik een vierkante pan van 26x35, hoe kan ik uitrekenen hoeveel beslag ik nodig heb? bij de tabellen staan hoeveel beslagmix je nodig hebt en ik moet het zelf maken..

ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (15-03-2009 09:32)

Re: wilton voetbalpan en nog paar vragen

Hoi,

Voor een bakvorm kun je heel goed de volgende formule gebruiken:
Vul je vorm voor 2/3 met water. Tel op hoeveel water erin gaat. Dit getal deel je door 350 = het aantal eieren. Per ei neem je dan 66 gram mix. (eieren M formaat)
Ik gebruik meestal biscuitmix de luxe. Dit werkt perfect!

Succes!

3

saskiahuisman schreef:

Hoi,

Vul je vorm voor 2/3 met water. Tel op hoeveel water erin gaat. Dit getal deel je door 350 = het aantal eieren. Per ei neem je dan 66 gram mix. (eieren M formaat)

Succes!

probleem is alleen dat ik hier geen mix kan krijgen en dus alles zelf moet maken

4

Zonder mix doe ik het zo: Het aantal eieren dat voor de mix wordt aangegeven als leidraad gebruiken, en dan de hoeveelheden bloem en maizena aanpassen. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5 Laatst bewerkt door saskiahuisman (15-03-2009 21:26)

evelien1001 schreef:
saskiahuisman schreef:

Hoi,

Succes!

probleem is alleen dat ik hier geen mix kan krijgen en dus alles zelf moet maken

Hoi,

Zonder mix is dat inderdaad bloem en maizena. zoals Adrienne schrijft, bijv:
Benodigd bij 5 eieren:

* 5 eieren
    * 150 gram suiker
    * 1 zakje vanillesuiker
    * 125 gram bloem
    * 25 gram ma