1 Laatst bewerkt door mickjuulmae (15-03-2009 19:51)

Onderwerp: Frambozenmousse a la Sophie Grigson

Ik kijk graag kookprogramma's en het recept van deze frambozenmousse komt van Sophie Grigson van het kookprogramma "Sophie's weekends".
Het is eigenlijk een toetje maar je kunt het ook prima als vulling gebruiken.
Een echte aanrader, heerlijk toetje en vulling!

Ingredienten:

* bakje verse frambozen (ongeveer 100 gram) (je kunt ook diepvriesframbozen   
   gebruiken, deze kun je even afspoelen met lauwwarm water)
* suiker naar smaak
* bekertje slagroom (125 ml)
* mascarpone 2 eetlepels
* zakje klopfix

(dit is genoeg om 1 laag van een taart met 24 cm doorsnee te vullen)

Bereiden:

Was de frambozen en prak ze in een kom fijn met suiker naar smaak. Schep hier 2 eetlepels mascarpone door en schep dit goed door elkaar. Klop de slagroom met wat suiker naar smaak en de klopfix goed stijf en schep de slagroom door het mengsel van frambozen en mascarpone. Even goed mengen en klaar is je romige vulling!

Is het mengsel niet dik genoeg laat het dan even opstijven in de koelkast.
Dit toetje/deze vulling is niet heel lang houdbaar en moet gekoeld bewaard worden.
De vulling is het lekkerst en blijft langer goed als je eerst een laagje botercreme aanbrengt op de taartlagen. Met invriezen heb ik geen ervaringen.......

Tot nu toe vind ik deze vulling icm de botercreme op smaak gebracht met frambozensiroop het allerlekkerst......

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

2

Re: Frambozenmousse a la Sophie Grigson

Jammie klinkt lekker.....
Ik heb hem opgeslagen....
Thanks....

3

Zoiets heb ik vandaag ook gemaakt heb alleen verse aardbeien gebruikt en monchou ipv mascarpone. Echt heerlijk !!!!!!!!!!!

Groetjes Carin
CakeSensation

4

Er zijn inderdaad allerlei variaties mogelijk, je kunt diverse fruitsoorten gebruiken en al dan niet het fruit fijnmaken. Ik vind het echt een heerlijke vulling!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

5

Ik heb de aardbeien wel gepureerd maar niet te fijn zodat je nog stukjes aarbei proeft.

Groetjes Carin
CakeSensation

ik heb hem opgeslagen, klinkt erg lekker...

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl