1

Onderwerp: verven van rolfondant!

zou graag rolfondant willen verven om er bv een koekje mee te bedekken. met wat moet ik de kleurstof dan verdunnen. Iets alcohol ofzo.
En hoe ik het het beste als ik iets goud of zilver wil kleuren?
Bedankt

2

Re: verven van rolfondant!

Hoi

De kleurstof (gel) gaat direct in de fondant.. niet verdunnen want dan wordt je fondant veel te plakkerig..

Goud en zilver doe je door of goud/zilver verf hier in de webshop te kopen of glitters waar je verf van kan maken door alcohol toe te voegen,

Goud en zilver kun je niet als kleurstof door je fondant doen maar de onderdelen worden achteraf geschilderd

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Ik hed van de webshop zo van dat goudpoeder en dat je dat kon mengen met alcohol had ik al gevonden ;-) Maakt het uit met welke alcohol? ik heb alleen maar rum en whisky in huis!

4

ik zou wel alleen witte alcohol nemen en zo sterk mogelijk.. dan verdampt het beter en wordt je fondant wat al droog is niet meer zacht..
Dus jenever wil nog wel lukken.. maar rum en whisky is volgens mij geel..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

vodka gaat ook..
dan raakt die fles mss eindelijk nog leeg!

6

Als je iets goud wilt kleuren, kan je het best eerst marsepein met geel mengen. Dan als op het laatst nog dusten met goudkleur.
Zilver eerst grijs kleuren, dan zilver dust erop.

7

Ok,  bedankt allemaal voor de antwoorden

8

kristien schreef:

vodka gaat ook..
dan raakt die fles mss eindelijk nog leeg!

Haha, ik heb het zelfde excuus ja ;-)

-*- Ieder moment is een taartmoment... -*- www.joyceschut.nl -*-

9

Kan je ook pure alcohol gebruiken?

10

Het moet wel voor consumptie geschikt zijn, dus niet de medicinale alcohol die je bij drogist/apotheek koopt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Ik heb hier nog een flesje alcohol van mijn  kraampakket, is 70%.
Kan dat?

12

Sophia schreef:

Ik heb hier nog een flesje alcohol van mijn  kraampakket, is 70%.
Kan dat?

nee.. dat is alcohol om te desinfecteren.. geen consumptie alcohol.. dus niet doen ;)

13

Nee, die is echt niet eet of drinkbaar.

14

Oh oke bedankt. Maar is er geen alternatief voor de alcohol? Ik ben zelf moslim en wij drinken/eten niets waar alcohol in zit.

15

Ik heb dit geschilderd (op de onderste taart de zwarte krullen)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R34QOBRU.jpg
Dat heb ik gedaan met zwarte kleurstof verdund met alcohol (vodka)!!! :)

Mijn website: Presentaart

16

Bommeltje schreef:

De kleurstof (gel) gaat direct in de fondant.. niet verdunnen want dan wordt je fondant veel te plakkerig..

Ook als je het niet volledig dekkend wilt schilderen? Ik heb juist op mijn cursus geleerd dat je het wel iets met alcohol moet verdunnen, omdat je anders snel dikke klonters kleur krijgt, en merkte niks van plakkerigheid. Maar heb geen ervaring om het zonder te doen, dus ik weet niet of het echt verschil maakt... :think:

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

17

Sophia schreef:

Oh oke bedankt. Maar is er geen alternatief voor de alcohol? Ik ben zelf moslim en wij drinken/eten niets waar alcohol in zit.

Water of citroensap icm met v

18

maar de alcohol verdampt.. er blijft niets van over mogen jullie het dan ook niet?

Er heeft alcohol in gezeten.. maar op het moment dat het droog is dan is er geen alcohol meer over..

19

Hmmm geen idee Bommeltje. Maar als moslim mag je ook geen alcohol in huis hebben, dus ik zie mij niet echt bij de slijter een fles Wodka halen :)

Ik probeer het wel met citroensap en laat wel weten hoe dat is gegaan.

20 Laatst bewerkt door Bommeltje (15-03-2009 20:54)

Ik begrijp dat een fles wodka een "No-Go" is..
Maar de alcohol die ze in de webshop verkopen is nou niet drank die je zomaar even drinkt.. een slok nemen is zoooo vies.. wellicht dat zo'n flesje een optie is..

Als je ook alcohol uit kraampakket in huis mag hebben mag die wellicht ook..

21

Oh dat wist ik niet dat de webshop dat verkocht.
Kan je daarmee dusten? dan ga ik hem gelijk op mijn lijstje zetten.

22

Ja, kun je prima mee verven, het heet rejuvenator spirit :)

23

Oke dank je, ga het bestellen.

24

Ik heb zelf afgelopen week geschilderd met met water verdunde kleurgel.
Ging prima en droogde ook behoorlijk snel!

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!