1

Onderwerp: stukjes eiwitpoeder in de icing

Ik start ook maar weer eens een topic...want ik snap niet wat ik fout doe.
Op het bakje eiwit poeder staat duidelijk een uur laten rusten in afgekoeld gekookt water. Maar als ik dan daarna de icing maak dan vind ik later stukjes gele eiwitpoeder terug, die dus niet zijn opgelost. Erg irritant want die stukjes gaan voor het gaatje van het spuitmondje zitten en krijg je er niet weg en krijg je dus vanzelf never nooit niet een strak randje.
Dit is niet de eerste x dat het me gebeurt, de keer daar voor ook al en de x d

2

Re: stukjes eiwitpoeder in de icing

Misschien is het handiger om eerst het eiwitpoeder door de poedersuiker te mixen, zodat het beter oplost. Eiwitpoeder lost zelf volgens mij niet heel goed op in water, door de poedersuiker krijg je een betere verdeling van de poeder...
Ik hoop dat dit helpt! :)

3

Maar dan hoef je dus je eiwitpoeder niet eerst een uur te laten rusten?
'k ben hier over nl. ook een topic gestart bij de koekjesfee en zei vertelde dat ze de eiwit poeder ook niet laat rusten maar gelijk beetje opklopt met het handkloppertje.

4

Ik heb eigenlijk nog nooit ergens gehoord dat je het moet laten rusten, dit is de eerste keer dat ik het hoor! Ik doe het zelf dus ook nooit..!

5

Ik hoor dat ook voor het eerst, heb ook nooit de verpakking gelezen eigenlijk... :O Ik zeef gewoon de poeder bij de suiker, druppel al mixend het water erbij en klaar: gaat perfect!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

Bedankt ladies. Heb ut nou ook maar es zo gedaan zoals jullie zeggen. Geloof dat ik g

7

Hoi,

Bij een goede keukenmachine kun je het eiwitpoeder door de suiker roeren en dan langzaamaan water erbij. Als je een handmixer hebt wordt aangeraden om je eiwitmengsel eerst op te lossen in water, maar dan moet je dat meteen goed door het water roeren zodat het echt opgelost eiwit wordt. Ik doe het poeder zelf ook altijd meteen door de suiker.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat