1 Laatst bewerkt door mignonne (14-10-2012 16:57)

Onderwerp: Meringue botercreme vraagje

Na gisteren een smeltende taart (gelukkig voor mezelf) te hebben gehad, toch maar besloten te gaan afsmeren met botercreme 1:1 of meringue botercreme.
Alleen vraag ik me af of het bij de meringue botercreme geen kwaad kan als je de eiwitten vervangt door eiwitpoeder en water. Geeft dit water dan geen probleem?
Ik hoor graag van jullie.

2

Re: Meringue botercreme vraagje

hoi marja
ik heb donderdag ook voor het eerst afgesmeerd met mer. botercreme ,en het ging super geen smelten .
ik had de taart donderdag gemaakt en vrijdag hebben ze hem aangesneden ,ik had hem wel in de koelkast gedaan.
oh ja vergeet ik helemaal te zeggen dat ik de eieren idd had verw. voor eiwitpoeder ,ging super!
groetjes syl

3

Hoi Marja, ik maak het normaal gesproken ook altijd met eiwitpoeder en water, maakt echt niet uit, tijdens het warm worden, lost alles samen op tot een suikerstroop en dat dikt weer in als het afkoelt. Gaat dus echt prima!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

4

Bedankt voor de snelle antwoorden, dan ga ik afsmeren met de meringue botercreme want die is toch wel errrrrg lekker.

Groetjes,
Marja

5

Ik maak het ook altijd met eiwitpoeder en water. Nog geen smeltende taarten gehad.

Groetjes, Elly