1 Laatst bewerkt door Annemiek (15-03-2009 20:34)

Onderwerp: Swiss meringue botercreme met fluff?

Heerlijk die swiss meringue botercreme. Heb hem nu een paar keer met succes gemaakt.

Maar nou vroeg ik me af of dit in plaats van de eiwitten en suiker, ook met marshmallow fluff kan? Die zijn tenslotte al gepasteuriseerd en dan zou ik ze alleen een beetje hoeven kloppen en de boter erbij. Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

Zoja, dan hoor ik graag het resultaat,
Zoniet, dan zal ik het eens proberen....

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

2

Re: Swiss meringue botercreme met fluff?

Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen, ik heb het nl al eeuwen in de kast staan met als doel om dat eens te proberen maar het komt er gewoon niet van :S

3

Nou, ik ben ook benieuwd, laat je het wel weten?

4

Ik heb wel eens fluff door SMBC gedaan, dan wordt het wel erg vloeibaarderig... (en redelijk plakkerig) Het smaakt niet hetzelfde, de smaak is echt die van marshmallows (duhh)

Dit is een recept van hun eigen website, lijkt precies op wat jij bedoelt:
FILLING

* 1/2 c. butter or margarine
    * 1 c. confectioners' sugar
    * 1 c. Marshmallow Fluff (about 1/2 of a 7 1/2-oz. jar)
    * 1 tsp. vanilla

In a medium bowl with mixer at medium speed, beat butter and remaining ingredients until light and fluffy.

Groetjes, Tante Fondante
www.tantefondante.tk

5

Nou, ik had even geen fluff meer in huis (maak er meestal fudge van), maar wel marshmallows. Die heb ik in de magnetron gesmolten en daar dan botercreme mee gemaakt. Toen hij klaar was, was hij erg plakkering en een beetje dun. Maar nu hij uit de koelkast komt, heeft hij weer meer de substantie van marshmallows en ik het een beetje gummy-achtig geworden. En hij smaakt inderdaad naar marshmallows, maar dat lijkt me logisch. Had er wel wat citroen aroma doorheen gedaan. Maar al met al vind ik het geen succes. Volgende keer dus gewoon weer met een pan boven heet water....

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

6

Ik doe nu vaak een grote hoeveelheid tegelijk, minstens 10 eiwitten met de suiker boven de pan heet water.
Dan doe ik dat in gedeeltes in de vriezer.
Heb ik dan bc. nodig haal ik er een gedeelte uit, en mix dat dan nog met de boter.
Natuurlijk kan je de boter er ook meteen door doen, maar dit omdat ik niet zoveel ruimte in de vriezer heb.
Zo scheelt het toch tijd.