1

Onderwerp: Marsepeinen strik maken: is dit de goede volgorde?

Hey allemaal!

Het is vast al wel vaker gevraagd, maar ik kon het niet precies goed vinden en wil even zeker weten of zo de goede volgorde is want het wordt mijn eerste strik..

In ieder geval wil ik vrijdag mijn taart af hebben, maar hoe en wanneer kan ik alles dan het beste doen/maken?

Ik dacht: eerst de marsepein kleuren, dan de tylose erdoor en laten drogen (1 nacht?) en dan morgen de strik maken zodat ie vrijdag op de taart kan? Of wordt ie dan te hard/zacht..? En bij hoeveel tylose blijft ie wel redelijk staan maar is de smaak nog wel lekker? Het is voor een strik op een taart van 20cm, dus een kleinte met ik denk 12 lussen..

Alvast bedankt voor reacties/tips!

xx

2

Re: Marsepeinen strik maken: is dit de goede volgorde?

ik maak mijn strikken met fondant zonder tylose. hoe langer de strik vantevoren gemaakt wordt, hoe beter.

mijn strikken zijn nog altijd te eten omdat er geen tylose in zit.

12 lussen zou voldoende moeten zijn.

3

Het nadeel van een marsepeinen strik is dat er heel veel droogtijd voor nodig is
Tylose heeft naar ik meen niet zoveel zin in marsepein,.. heb je niet de mogelijkheid om hem van fondant te maken?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

hmm nee.. heb de marsepein al in huis en vind dat ook veeel lekkerder (en degene voor wie ie is ook) dus wil t wel echt met marsepein doen.. maarja dan maak ik hem wel gewoon morgenochtend, en dan hopen dat t een beetje gelukt is vrijdag.. heb wel al een keer tylose in marsepein gebruikt om te boetseren en toen werd het wel echt veel harder dus denk op zich dat dat wel gaat.. nouja we zullen zien! bedankt in ieder geval! :) x

5

Hoi hoi, marsepein met tylose is echt niet lekker om te eten! Het wordt dan een soort lijmachtige marsepein als je het in je mond hebt!
En eigenlijk kun je zo'n strik het beste beschouwen als een groot versiersel, wat je er gewoon afhaalt en nog even laat staan voor de show (tenminste dat doen heel veel mensen voor wie ik er eentje gemaakt heb :-D) en daarna lekker weggooien.

Sukses met je strik!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"