1

Onderwerp: Bestelling webshop; even een paar vragen ;)

Ik wil een bestelling doen bij de webshop maar heb even een paar vragen.

Ik maak de MMF tot nu toe zelf, maar het werkt niet echt lekker bij uitrollen en bij boetseren al helemaal niet. De smaak vind ik daarentegen heerlijk!

Welke fondant uit de webshop heeft zowel een lekkere smaak, en is goed uit te rollen en goed mee te boetseren? Of moet ik dan toch verschillende fondant bestellen?

Ik wil graag wat extra kleurtjes:

Huidskleur
lichtroze
babyblauw
hardrose
mooie kleur rood

Misschien ook wat glitterpoeder of iets waar ik wangetjes mee kan kleuren?

En leuke uitstekers om vlindertjes mee te maken.....

En een uitsteker of iets om een sierand mee te maken voor de taartranden....

Weer een hoop vragen, maar dit groentje wil weer wat meer :)

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

2

Re: Bestelling webshop; even een paar vragen ;)

over fondant is de laatste tijd veel geschreven..
Het punt is gewoon dat smaken verschillen,.. en niet alleen qua smaak maar ook wat jij prettig vind werken kan ik wel vreselijk vinden en andersom..

ik zou aanraden pettinice van bakels , of marshmellow fondant beide hier uit webshop.

Je kleuren zijn prima maar pas op met rood.. het is bijna niet te doen om fondant rood te krijgen,.. ik zou dat voorgekleurd bestellen, of marsepein nemen

Om te boetseren zou ik ook tylose bestellen.. om te voorkomen dat je fondant inzakt, en qua uitstekers.. tja.. ehh de plungers zijn zeer leuk... maar het probleem is dat ik alles leuk vind :lol:

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Ik sluit me grotendeels bij Bommeltje aan. Voor fondant zou ik zelf voor de MMF uit de shop gaan, dat is wel een relatief grote verpakking, maar ik vind hem persoonlijk lekkerder dan Pettinice. Maar dat is net wat Bommeltje zegt heel persoonlijk.
Boetseren kun je er ook prima mee, wel met tylose erdoor. Eigenlijk kun je met elke fondant boetseren, behalve met de ballina paste-to-cover, dat is niet echt aan te raden omdat het niet echt droog wordt, en dat is wel handig met boetseersels ;)

Met Sugarflair extra red kun je wel kleinere hoeveelheden fondant rood krijgen, maar voor een taart te bekleden zou ik ook voor voorgekleurd gaan ;)

De nieuwe vlinder-plungeruitstekers zijn super, maar ook de 'gewone' van PME blijven erg leuk.

Wangetjes kun je met roze poeder kleuren, bijv. Dusky pink. Als glittertje is Magic Sparkle dust van SK een aanrader :Y

Als je sierrand-uitstekers wilt, zou ik beginnen met Straight Frill set 1 of 3

Oh ja, kleurtjes: als je de wiltonset van 8 hebt, kom je een heeeeeeeel eind :Y

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Net zoals de anderen ik zeg ook smaken verschillen met fondant.. Als je MMF toch lekker vind dan zou ik gewoon voor de MMF uit de webshop gaan.  Je kan er super mee werken. De eerste keer is et wel ff iets anders als zelf gemaakt maar ik vind et geweldig spul.
Ik heb de wiltonset van 8 en je kan alle kleuren op je lijst daar mee maken.  Maar net zoals bommeltje en marianne zei rood is een beetje lastig.. klein beetjes gaat wel.. gewoon fondant kleuren.. laten rusten en als et nodig is meer kleurstof erbij doen.
Zelf ben ik geen glitter mens.. en ik heb een alleen bloemen uitstekers.. zo daarmee kan ik je niet helpen.
Binnenkort wil ik straight frill cutter no. 3 bestellen de lijkt mij et meest handig.

5

Dank jullie wel! Ik ga vanavond of morgen even een bestelling plaatsen,kan ik weer heerlijk vooruit!

6

Heb mijn bestelling geplaatst!