1

Onderwerp: Help hoe ga ik dit nu doen met de botercreme?

Hallo.

Momenteel bezig met een slagroomtaart.
Ik heb het kapsel klaar en wilde net beginnen met het maken van de botercreme.
Ik dacht dat het gewoon boter met poedersuiker was, verkeerd gelezen dus.
Vanwege de allergieen van mijn zoontje koemelk en sojaallergie. (we zijn momenteel de lactose aan het testen En de koemelk zonder lactose gaat goed. Ik kan me dus even een keertje uitleven.)
Ik zal de botercreme dus ook moeten maken met de gewone boter voor op brood.
De dieet boter van de aldi, licht blauwe kuip, heb er ook al eens soesjes meegemaakt, en werkt prima.
Zal ik die boter maar romig mixen met poedersuiker?
Of heeft er iemand een beter idee?

Groeten Jesni

2

Re: Help hoe ga ik dit nu doen met de botercreme?

Beetje late reactie denk ik... Maar ik zou het gewoon proberen. Is om de slagroomtaart mee te vullen toch? Vraag me wel af of het wel lekker wordt. Misschien een beetje aroma erdoor?

3

Hoi.

Dankjewel voor je reactie. Ik heb de taart 2 keer doorgesneden. En 1 laag met abrikozenjam, de andere laag met perzik schijfjes. Doordat bes en bes achtigen, en citrusfruit nog niet in zijn dieeet is toegestaan. Evenals chocola. Ben ik nog erg beperkt. Het is ook meer een probeer taartje voor thuis, ben morgen jarig.

Ik ga het proberen, het is voor een dijkje en de buitenkant zodat ik die met van die musket korreltjes kan versieren.

Bedankt groet Jesni

4

Graag gedaan :thumb:

5

Kun je misschien Wajang gebruiken? Ik weet niet of daar "verboden" ingredienten in zitten. Maar ik heb al een aantal keer botercr

Stap binnen in een wereld vol taart
http://www.taartwereld.nl  |  http://taartwereld.blogspot.com/

6

Hoi.

Helaas wajang is geen optie, daar zit sojalecitine in. Bedankt voor het meedenken.
Mijn zoontje vond het gelukkig prima smaken.

Groeten Jesni

7

Ik heb nog geen aanvullende tips op wat al gezegd is, maar ik snap niet zo goed hoe het een slagroomtaart wordt als er botercreme binnen en buitenom zit? Waar komt de slagroom dan? Of zie/lees ik het nou verkeerd? Want als het alleen is om de korreltjes te plakken dan is slagroom alleen ook goed te doen hoor :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

Hoi.

De botercreme heb ik alleen buiten om gedaan en een dijkje. En bovenop flink slagroom.  Is gewoon even proberen hoe de dingen werken. Hoe zo'n dijkje gaat ed.Voor komend weekend ga ik proberen mijn eerste marsepein taartje te maken.

Groetjes Jesni.

9

Aha, ksnappem :) Succes, en wel showen, he?

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>