Onderwerp: Zeemeermin op de rots
Morgen heeft onze dochter eindelijk haar kinderfeestje. (Op 2 maart was ze jarig, maar door omstandigheden hadden we niet eerder de tijd om haar kinderfeestje te organiseren.) Op het 'grote-mensen'feest (als de opa's en oma's, ooms en tantes komen) had ik haar verrast met een mooie knalroze barbie-taart. En dat terwijl ze eigenlijk om een dolfijnen-taart had gevraagd. Gelukkig vond ze de barbie-taart geweldig. En nu, nu wilde ze graag voor op haar kinderfeestje een zeemeermin-taart. Ik moet zeggen, de zeemeermin maken was niet moeilijk. Maar hoe ging die rots waar ze op zat aankleden. Onderlangs heb ik de zee gemaakt. En verder heb ik wat zeewier gemaakt, en wat schelpen op de rots gemaakt. Maar ik vind hem best 'kaal' en ook wel 'kleurloos'. Wat zouden jullie er nog bij hebben gemaakt? Eerst dacht ik nog aan wat vissen, maar tjs, die leven nu eenmaal niet op de rotsen maar in de zee. Maar goed, ik zal jullie mijn zeemeermin-taart showen. En eigenlijk ben ik, ondanks dat de taart best kaal en weinig kleur heeft, best trots op mezelf. Nou hier komt ie
De taart is op speciaal verzoek gevuld met slagroom en mandarijntjes (daar houden kinderen nu eenmaal van), en afgesmeerd met citroencreme (het dijkje om de vulling en aan de buitenkant) en abrikozenjam (tussen de lagen in).
Denk wel dat het een grote verrassing is om zo'n leuke taart te presenteren op haar kinderfeestje. Ben benieuwd naar de reacties.
Groetjes en een fijn weekend,
Seline