1

Onderwerp: fondant of marsepein

ben ik te ongeduldig?
heb net mn eerste taart bekleed, en het ging verschrikkelijk!

ik rolde het niet te dun uit, maar mn fondant bleef maar scheuren, ik heb die hele lap zo'n 6/7 keer uitgerold, en toen heb ik m er in een wanhopige poging maar gewoon op gelegd... probeerde dat met mn deegroller te doen, maar het ging niet echt soepeltjes... met als gevolg dat mn zijkanten nu echt verschrikkelijk lelijk zijn!

werkt het met marsepein beter? of ligt het gewoon aan mij, en moet ik meer oefenen?

2

Re: fondant of marsepein

Meer oefenen
Mij lukt het ook nog steeds niet super goed en heb ook al een aantal taarten gemaakt.
Het gaat steeds beter moet ik zeggen.

Op een tafelzeiltje uitrollen, ik heb deze tip van de week ook gehad en het werkt super! gewoon een stuk tafelzeil, daarop uitrollen en dan kan je gewoon het tafelzeil oppakken met de fondant erop en dan omkeren op je taart, daarna haal je gewoon voorzichtig het zeil eraf, gaat echt goed!

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

4

Ik loop nog niet zo lang mee en ben ook nog steeds aan het klooien. Die tip van dat zeiltje ga ik onthouden.

5

Ik heb vandaag de combinatie van marsepein en fondant gebruikt zoals menigeen hier doet, het is me prima bevallen. Geen scheurtjes gelukkig en een mooi resultaat, ik rol altijd wel vrij dun uit want zo'n dikke laag vind ik niet zo lekker.

Groetjes Carin
CakeSensation

6

Misschien dat het al 20x is gezegd of gedaan, maar ik rol de fondant uit en klap m daarna dubbel. Vervolgens leg je de lap aan het begin van je taartje eroverheen en klapt hem over de rest van de taart uit. Ik bekleed met de hand, dus geen roller of spatel, ik kan niet zo goed met dat gereedschap overweg. Bij mij is het nog altijd goed gegaan.

Liefs van Tries!!

7

Alle tips hierboven zijn helemaal raak ! Maar ik persoonlijk heb minder snel ruzie met marsepein dan met fondant ;). Ook dat is voor iedereen verschillend, sommige mensen hebben juist problemen met marsepein.  De paar keer dat ik fondant gebruikt heb om te bekleden, had ik telkens scheuren. Als je fondant heel lekker en makkelijk vind werken verder, zou ik alle tips gaan proberen. En anders een keertje marsepein bestellen en dat proberen....

Groetjes, Conny