1

Onderwerp: Geen klop-fix in huis ..

Nu wou ik deze avond een taart maken met slagroom gemengd met lekkere koekjes.. alleen merk ik net dat ik geen klopfix in huis heb en ik geraak ook niet meer in de winkel. Heeft er iemand een tip wat ik nu wel kan doen?

2

Re: Geen klop-fix in huis ..

Je kunt de slagroom goed stijf kloppen en evt wat extra laten opstijven in de koelkast. Belangrijk is goed opkloppen anders wordt de slagroom onderin waterig.....
Ben zelf ook nieuw op deze site maar van slagroom weet ik wel wat hahahaha, gebruik ik regelmatig!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3

Dus dan zou hij toch niet gaan smelten of lekken zoals velen schrijven hier?

4

In principe niet, als je het meteen gebruikt en koel bewaard....Maar zekerheid kan ik je niet geven. Ik gebruikte nooit klopfix en de slagroom bleef bij mij goed, maar ik moet ook zeggen dat ik slagroom nu als een van de ingredienten gebruik voor een taartvulling en dan gebruik ik wel klopfix voor de zekerheid (ook ivm gebruik marsepein en fondant) Misschien is er wel een "zelfmaak"alternatief voor klopfix?
Je kunt het eens googelen......

Succes!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

5

heb laatst slagroom met bastogne koekjes gedaan...kwam naderhand pas er achter dat er geen klopfix in zat. maar ging allemaal goed! en lekker haha

groetjes José

6

Ik ben ondertussen aan 't googelen .. ik heb iets gevonden van gelatine te gebruiken of poedersuiker... iemand daar ervaring mee?
Anders probeer ik 't toch maar zo.. morgen wordt ze toch opgegeten :-)

7

Dat van het poedersuiker heb ik ook wel eens gehoord. Dat schijnt door bakkers gebruikt te worden. Maar zeker weten doe ik het ook net, helaas.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

Bij bokkepootjesslagroom gebruik ik het nooit, wordt zelf al heel stevig.

9

Ik gebruik zelf nooit klop fix, behalve bij de tobleronemousse.
Maar als je de slagroom gewoon stijf genoeg klopt en de koekjes er doorheen spatelt, is er volgens mij helemaal geen probleem hoor!

Groetjes Laura!

10

Met poedersuiker werkt het ook goed hoor! Wordt ook iets steiger dan.

11

Ik heb het met poedersuiker gedaan. Het was nog stevig toen ik 't op de taart deed en ik zie er toch nog niets uit lopen (behalve de boterroom dan die mislukt is :-( ). Vanavond wordt hij opgegeten en laat dan nog weten of hij nog stevig is..

12

Hoeveel poedersuiker gebruik je dan??

Ik weet wel dat aangevette slagroom ook meteen een heeeeeeeel stuk steviger is(met mascarpone) maar dat heb je ook niet zomaar in huis he ;)

13

Op internet had ik gevonden 2 eetlepels erbij te doen. Ik heb er 2 koffielepels bij gedaan en het is heel goed eigenlijk. Daarnet een stukje gegeten en het was superlekker (met een van die dozen zwitsere koekjes uit de aldi, met veel chocolade :-) ) en de slagroom is mooi op zijn plaats gebleven..