1

Onderwerp: AH kindercupcakes

Goedemorgen baksters,
heb net bij de AH mix voor kindercakejes gekocht. Makkelijk, er hoeft alleen water worden toegevoegd, minder vet dus. Maar nu even een vraagje. Zijn er baksters die ervaring hebben met het bewaren van deze cupcakejes? Ik zou ze graag uiterlijk morgen (zaterdag) gaan bakken, maar kan ik die dan woensdag nog gebruiken? Hoe kan ik ze het beste bewaren: in de vriezer of in een tupperware bewaardoos? Ik wil ze dan woensdag nog leuk gaan opmaken. Kan dat denken jullie?

Re: AH kindercupcakes

Ik zou ze zelf niet bewaren (in een tupperware), van zaterdag tot woensdag is bijna 5 dagen. Echt lekkerder zullen ze er niet op worden, denk meer uitdrogen, smaakverlies.

Met invriezen heb ik geen ervaring, ik zou het ook niet uitproberen als dit de 1e keer is dat je het met deze mix maakt. Stel dat tegenvalt of mislukt?

ps: je vraag staat in de verkeerde rubriek ;), hij hoort eigenlijk bij "bakken". Deze rubriek is alleen om je kleine creaties te showen :) dus nadat je de cakejes hebt versierd.
Scces

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

3

Hoi, volgens mij staat je topic niet goed.

Ik denk dat het er aan ligt waar je de cc coor gaat gebruiken. Gewoon voor jeezlf thuis, dan ben ik nooit zo moeilijk. Ik bewaar ze dan in een tupperware doos. Ze worden natuurlijk wel iets droger en minder lekker dan helemaal vers.
Ik moet er ook eerlijk bij melden dat het in mijn geval de kans groot is dat ik woensdag nieuwe cc moet gaan bakken omdat de oude allemaal al opgesnoept zijn. Ik heb het gevoel dat iedereen ruikt dat ik er weer een paar heb gebakken en dat iedereen hier wil spelen. En mijn kids maar lekker uitdelen.
Ga je er iets voor een klant of iemand anders mee doen, dan zou ik ze zeker in de vriezer gooien.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

O, wat suf van mij. Sorry!  In ieder geval wel bedankt voor jullie supervlotte antwoorden! Ze zijn voor thuis. mijn dochtertje is dinsdag jarig en krijgt dan een mooie taart. Woensdag mag ze afzwemmen voor haar zwemdiploma. Om dan weer een hele taart neer te zetten leek me wat overdreven, maar er hoort natuurlijk wel feestelijk lekkers bij voor haarzelf,  en de opa's en oma's en onszelf natuurlijk. Er hangt dus niet heel veel van af als het niet goed gaat, maar toch zel jammer als ze van die uitgedroogde dingen krijgen.... Vandaar mijn vraag. Ik ga toch maar proberen om ze ergens tussen de drukte door op een later tijdstip te bakken dan.

5

Ik bak ook altijd cake-jes met kant en klare mix (welliswaar van Jumbo). En ik bekleed ze daarna (als ze afgekoeld zijn) gelijk en daarna goed ingepakt (in een afsluitbare doos + plastic zak om de doos) invriezen. En dan blijven ze ze goed.
Ik zou sowieso niet zaterdag al bakken, niet invriezen en dan bewaren tot woensdag... Dan kun je ze beter dinsdagavond bakken. 't Is ook zo gebeurd dat bakken hoor.

Groetjes Kaatje2     Geniet van & met elkaar!

6

bakken wanneer het je uitkomt, proeven natuurlijk (niet teveel) en in een plastic zak in de vriezer, kun je tot 3 maanden bewaren (net als brood).

ik doe het altijd zo, en ze zijn echt heel lekker als ze ontdooid zijn.

7

Ik gebruik cupcakes 4 dagen, op dag 5 vind ik ze niet meer 'te eten'

8

Ik weet natuurlijk niet hoeveel je er moet maken, maar cc zijn zo gebakken. Ik doe dat altijd een avond van te voren. En als je niet al te veel lastige decoratie gaat gebruiken, zou je dat ook nog af kunnen maken.

9

Of doe het andersom, nu vast de deco, later de cc's

10

ja, Leinaa, haha dat is ook een goed idee! Ik wil eerlijk gezegd beide voorbereid hebben. Dinsdag zit ik met een huis vol visite, vandaar... Maargoed, ik ga het erop wagen. Zaterdag/zondag de cakes bakken en invriezen. Lukt het niet, pech gehad... ik heb intussen van die kant en klare mini taartbodempjes gekocht. Daar kan ik in noodgeval ook nog wel wat mee doen. Dames allemaal bedankt voor jullie supersnelle antwoorden. Wat een superforum is dit toch. :-)

11

Je hebt intussen de antwoorden op je vragen al gehad :), maar ik wil je toch even waarschuwen: Het feit dat je er alleen water aan hoeft toe te voegen zegt niks over minder vet!! Ik ken deze mix niet, maar je hebt best kans dat die vetten er gewoon in gedroogde vorm al inzitten ;)
Voor de zekerheid dus altijd even het voedinglabel goed nakijken!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

12

Ja, snap ik. Er staat op het pak dat het 50% minder vet bevat, een zgn. "mix voor light cake" en "halfvolle kindercakejes" staat er in de beschrijving  op de verpakking. Om precies te zijn : 10 gram vet per 100 gr. bereid product (waarvan 6 gram onverzadigd en 4 gr. verzadigd). Het is van AH. ;-)

13

hoi,hoi,
ik heb ze toevallig vanmiddag met mijn zoontje en een vriendje gemaakt,heel makkelijk en zo klaar,ik kon er 9 a 10 gewone cc mee maken,kleine dus meer.ik zou ze invriezen of een dag eerder maken ,succes!!

14

Es schreef:

Ja, snap ik. Er staat op het pak dat het 50% minder vet bevat, een zgn. "mix voor light cake" en "halfvolle kindercakejes" staat er in de beschrijving  op de verpakking. Om precies te zijn : 10 gram vet per 100 gr. bereid product (waarvan 6 gram onverzadigd en 4 gr. verzadigd). Het is van AH. ;-)

Aha, dan is het natuurlijk wel overdudelijk :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>