1 Laatst bewerkt door monique53 (12-03-2009 19:32)

Onderwerp: rood/witte voetbal

hoe krijgen jullie die 5 en 6 hoeken mooi bij elkaar aangesloten, ik heb het zo veel mogelijk uitgerekt dat het past, maar onderaan werd het nog moeilijker. maar ja, hier is ie, 3x doorgesneden, dijkjes van vanilla cream frosting, gevuld met zwitserseroom, getemperd met karamel siroop, karamel balletjes op de zwitserseroom, en afgesmeerd met vanilla cream frosting.http://i40.tinypic.com/2rr4geg.jpghet gras is ook groene vanilla cream frosting

2

Re: rood/witte voetbal

Mmm, dat is nog eens een lekkere voetbal ;)
Bij mij past het meestal wel goed, maar ik besteed dan ook errug veel tijd aan metingen en berekeningen ;)

Mijn website: Presentaart

3 Laatst bewerkt door monique53 (11-03-2009 17:54)

mascha schreef:

Bij mij past het meestal wel goed, maar ik besteed dan ook errug veel tijd aan metingen en berekeningen ;)

wat bereken je dan? worden jou 5 en 6 hoek stukjes grote naarmate je naar beneden gaat? dit heeft natuurlijk geen nut om dat aan Mascha te vragen want zij kijkt niet meer naar dit berichtje natuurlijk, jammer

4

Ziet er goed uit hoor!

5

Ziet er strak uit hoor.

Groetjes, Elly

6

monique53 schreef:
mascha schreef:

wat bereken je dan? worden jou 5 en 6 hoek stukjes grote naarmate je naar beneden gaat? dit heeft natuurlijk geen nut om dat aan Mascha te vragen want zij kijkt niet meer naar dit berichtje natuurlijk, jammer

Hihi, jawel hoor, ik kijk wel :)
Ik bereken gewoon de zijdes. Er staat ergen een formule hier en ik heb die ook in m'n sheetje gezet in excel. Ik heb zelf een keer een volleybal gemaakt en toen heb ik van een echt volleybal alle zijden en toelopingen enzo gemeten en alles omgerekend, was ik echt een halve avond mee bezig ;) maar dan klopt het wel aan het einde.

De vakjes moeten gewoon allemaal gelijk blijven hoor, maar misschien klopt je bakvorm niet, dat -ie niet helemaal perfect rond is, dan heb je al niet passende stukjes...

Mijn website: Presentaart

7

mascha schreef:
monique53 schreef:
mascha schreef:

Hihi, jawel hoor, ik kijk wel :)
Ik bereken gewoon de zijdes. Er staat ergen een formule hier en ik heb die ook in m'n sheetje gezet in excel. Ik heb zelf een keer een volleybal gemaakt en toen heb ik van een echt volleybal alle zijden en toelopingen enzo gemeten en alles omgerekend, was ik echt een halve avond mee bezig ;) maar dan klopt het wel aan het einde.

De vakjes moeten gewoon allemaal gelijk blijven hoor, maar misschien klopt je bakvorm niet, dat -ie niet helemaal perfect rond is, dan heb je al niet passende stukjes...

Bedankt voor het toch reageren, had ik niet verwacht dat je nog zou kijken. Ik denk dat ik weet wat er fout is gegaan, mijn man heeft ooit sjablonen voor mij gemaakt, maar die waren voor de 12cm bol en niet voor de 20cm bol, stom, daar heb ik helemaal niet bij stilgestaan toen ik ermee bezig was.

8

Wat leuk dat rood met wit!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

9

Een hele mooie bal!

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

mooie bal!

Je komt niet uit omdat de vorm niet helemaal half rond is, 2 blanda schalen op elkaar geeft namelijk een soort van uitgerekte voetbal. Je sjablonen kloppen dus wel, de vorm alleen niet. Bij een kleiner bolletje (12 cm) valt het niet zo op omdat je daar minder laagjes hebt met vakjes.

11

Wauw die is ook mooi zo in het wit/rood....ik vind het best wel moeilijk om dat patroon van de voetbal te maken...

Vele en lieve groetjes Nicole

12

Ziet er super uit hoor...en je vullingen klinken echt jammieeeeeeeeeeeeee....

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

13

verliefdmeiske schreef:

mooie bal!

Je komt niet uit omdat de vorm niet helemaal half rond is, 2 blanda schalen op elkaar geeft namelijk een soort van uitgerekte voetbal. Je sjablonen kloppen dus wel, de vorm alleen niet. Bij een kleiner bolletje (12 cm) valt het niet zo op omdat je daar minder laagjes hebt met vakjes.

ik zal het volgende keer toch weer met een 12 cm proberen dan moet het beter gaan.

14

Hij is leuk!

15

MMMMMMM Lekker en mooi hoor! Zie geen uitgerekte vlakjes!

mama alweer taartje maken??? Ja schat, mama gaat weer een taartje maken :)

16

Ziet er toch super uit.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

17

Mooi hoor en volgens mij smaakt ie heerlijk!!

18

Mooie bal hoor!

Groetjes Tweety!

19

ik vind hem wel erg mooi geworden hoor .

groetjes brigitta
mijn blog:  http://thehighteastamper.blogspot.com/

20

Hij is mooi geworden!! de bollen zijn inderdaad niet helemaal half rond

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

21

een hele mooie bal

today is the tomorrow you worried about yesterday
and all is well

22

wow, die mag er wezen!!