1 Laatst bewerkt door mamandy77 (10-03-2009 12:59)

Onderwerp: Bruidstaart decoratie, hoe pak ik dit aan TIPS gevraagd

Hallo allemaal, ik ben gevraagd om een bruidstaart te maken nav de kaart en deze figuur staat er (mede) op vermeld... hoe zouden jullie dit aanpakken?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KOFY6XVM-D.jpg

Ooeps sorry verkeerd geplaatst, helpt iemand me ff om hem te verplaatsen ;)

Mmm das pas lekker!

2

Re: Bruidstaart decoratie, hoe pak ik dit aan TIPS gevraagd

ik zou hem net zoals ik gedaan heb met het ajax logo, erop leggen en dan inprikken met een speld, daarna de lijntjes maken met een sugargun

3

Brigitte schreef:

ik zou hem net zoals ik gedaan heb met het ajax logo, erop leggen en dan inprikken met een speld, daarna de lijntjes maken met een sugargun

Dat dacht ik ook al mja hoe moet het dan met de dikkere lijntjes/vlakken en rondjes...... heb liever geen scheidingslijntjes... ben een beetje pietje precies ;)

Mmm das pas lekker!

figuur maken met icing? Dat lijkt me het makkelijkste of heel pietepeuterig puzzelen

5

voor de dikkere lijnen en ander rondje gebruiken in de gun en goed wrijven om geen naadjes te krijgen

en anders inderdaad met icing maar dan heb je hetzelfde probleem lijkt mij

6

mamandy77 schreef:

Ooeps sorry verkeerd geplaatst, helpt iemand me ff om hem te verplaatsen ;)

Done :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Ik zou met een stencil met icing werken

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

8

I hate icing! Dus das geen optie!
Wel bedaaankt voor de tips meiden!

Mmm das pas lekker!

9

Ik zou hem dus op de zijkant willen over meerdere lagen heen (als die er zijn). Maar hoe ik dat zopu aanpakken......geen idee!!!! Dus leuk meedenken maar effectief ben ik niet.

Succes ermee.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

10

als laatste tip, zoals ottolien beschrijft maar dan op een frostysheet zoals de decostrips ook gebruikt worden ?

11

ik zou m erop schilderen, riskant maar wel het mooiste resultaat denk ik, zeker op een witte taart als achtergrond..

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

12

Ik zou het ook met icing maken. Eerst de contouren met de gewone consistentie en tip nr. 1 of 2 en nadien dunnere incing om in te kleuren. Dit op een plastic hoesje spuiten waar je de tekening in kunt zetten.

veel succes.

Ik moet binnenkort ook zoiets maken, ik ga het spuiten met icing.

14

Tiziana schreef:

Ik zou het ook met icing maken. Eerst de contouren met de gewone consistentie en tip nr. 1 of 2 en nadien dunnere incing om in te kleuren. Dit op een plastic hoesje spuiten waar je de tekening in kunt zetten.

veel succes.

Dus eerst maken en laten drogen, daarna pas op de taart?

15

Keetie schreef:

ik zou m erop schilderen, riskant maar wel het mooiste resultaat denk ik, zeker op een witte taart als achtergrond..

Dan moet je dus wel uit je hoofd schilderen? Want als je gaatjes prikt blijf je dat zien toch?

16

ik lees net dat Cakecentral een How-to-video heeft geplaatst over stencillen op fondant.. wellicht dat dat een optie is..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

17

Ja ik ben het eens met Belinda....ik zou het patroon overtekenen op plastiek en uitsnijden met een breekmesje en dan met icing je patroon op de taart zetten, Jozien heeft net een mooie how-to geplaatst!!!!!!!

Vele en lieve groetjes Nicole

18

nicole th schreef:

Ja ik ben het eens met Belinda....ik zou het patroon overtekenen op plastiek en uitsnijden met een breekmesje en dan met icing je patroon op de taart zetten, Jozien heeft net een mooie how-to geplaatst!!!!!!!

dit was ook mijn eerste idee als ik je vraag las ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

19

Wat voor plastic zouden jullie gebruiken?
Ik kan zoiets natuurlijk ook met poeder doen?

Mmm das pas lekker!

20

mamandy77 schreef:

Wat voor plastic zouden jullie gebruiken?
Ik kan zoiets natuurlijk ook met poeder doen?

Je zou toch een buigzame maar niet te dikke plastiek moeten hebben en dan zou ik het met icing doen!!!!!!!!Maar dat is mijn mening..........

Vele en lieve groetjes Nicole

21

Misschien is dit iets?
Patroon met overtrekpapier overbrengen op een stukje plastic (ik gebruik daar Aslan voor, dat is waar ze lampenkappen van maken en te koop bij een goede hobbywinkel).

Op de Aslan zit aan de "plakkant" ruitjespapier waar je op kunt tekenen.
Daarna kun jet het patroon uitsnijden met een afbreekmesje. Je hebt dan jouw eigen sjabloon.

Daarna kun je met poederverf die je met alcohol aanmaakt met hele dunne lijntjes aangeven hoe het patroon loopt. (Als ik dit doe, dan heb ik veeeel vloeistof en weinig verf, anders worden de lijntjes heel erg donker. Die kun je altijd nog donkerder maken.) Je penseeltje niet te nat maken; even het meeste vocht aan een doekje of papiertje afvegen voor je de taart schildert.

Hoop dat je er iets aan hebt! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

22

Annelies schreef:

Misschien is dit iets?
Patroon met overtrekpapier overbrengen op een stukje plastic (ik gebruik daar Aslan voor, dat is waar ze lampenkappen van maken en te koop bij een goede hobbywinkel).

Op de Aslan zit aan de "plakkant" ruitjespapier waar je op kunt tekenen.
Daarna kun jet het patroon uitsnijden met een afbreekmesje. Je hebt dan jouw eigen sjabloon.

Daarna kun je met poederverf die je met alcohol aanmaakt met hele dunne lijntjes aangeven hoe het patroon loopt. (Als ik dit doe, dan heb ik veeeel vloeistof en weinig verf, anders worden de lijntjes heel erg donker. Die kun je altijd nog donkerder maken.) Je penseeltje niet te nat maken; even het meeste vocht aan een doekje of papiertje afvegen voor je de taart schildert.

Hoop dat je er iets aan hebt! ;)

He wat een goed idee ;) mijn vader heeft een groothandel in lampekappen en maakt veel zelf, dus ik weet wel waar ik moet zijn voor de aslan ;)

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl