1

Onderwerp: botercreme extra van de receptenpagina

hallo,
is er misschien een foutje geslopen in de receptuur voor de botercreme extra????
het lijkt mij inverhouding een beetje veel boter. misschien iets om even naar te kijken.
groetjes ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

2

Re: botercreme extra van de receptenpagina

Hoi Ria,

Ik neem aan dat je de banketbakkersbotercreme bedoelt? Nee hoor, die is prima, de verhoudingen kloppen prima.

Dus 250 gram boter en 375 gram aangemaakte banketbakkersroom. Wel goed eerst je boter zacht roeren, daarna de room erdoor. Denk ook om de extra poedersuiker. Deze hoeveelheid is voldoende om een taart van ca. 20 stukken mee te vullen en de buitenkant mee in te smeren.

Succes!

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Ik had dit ook al gemerkt.
In het recept op internet staat 100 gram banketbakkersroompoeder en 500 gram boter. Ik dacht toen dat het 50 gram boter moest zijn en heb het toen zo gemaakt !

4

Hoi Dames,

Ja, ik zie het nu. Als je kiest voor "alle recepten" staat er een ander recept als bij de recepten los, dat klopt niet. Ik ga het aan Marianne doorgeven, die is nu met vakantie, dus over een week of 3 zal het gewijzigd worden. De verhouding moet zijn 1,5 deel aangemaakte banketbakkersroom, in het geval van soezie kun je dus 100 gram poeder met 330 ml. melk geeft 430 gram banketbakkersroom aangemaakt. En dan 1 deel boter, dat is in dit geval dus 287 gram en 1/5 deel (van de boter) poedersuiker, die meng je het beste meteen door de banketbakkersroom bij of na het aanmaken ervan. In dit geval dus 58 gram. Een makkelijkere verhouding is dus 250 gram boter, 375 gram banketbakkersroom en 50 gram poedersuiker.

Excuses voor de fout, zo is het recept goed. Het zal zsm veranderd worden.
Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

5

hallo Inge,
ik bedoelde ook eigenlijk de verzamelpagina met recepten, de individuele recepten kloppen beter, 1:1,5:1/5 maar die 500 gram boter op ongeveer 400 gram room leek mij een beetje veel
vandaar :D
groetjes Ria

groetjes Ria www.ricake.nl Eetbare printservice(ruim 11 jaar ervaring) workshops & verkoop benodigdheden, auteur.
mede-organisator www.taartentrends.nl @Utrecht.

6

Als 1 deel 250 gram is dan moet er toch 125 gram poedersuiker gebruikt worden of ben ik nou gek? 50 gram poedersuiker betekent 1/5 deel poedersuiker????