1

Onderwerp: Bevestigen van echte bloemen op bruidstaart

In mei ga ik voor het eerst een bruidstaart maken voor een vriendin van mij. Nou wil ik bovenop een topper van echte bloemen. Een nichtje van mij gaat haar bruidsboeket maken en bijpassend dus een bloemstukje voor op de taart. Maar hoe kan ik dit het beste bevestigen? Zelf dacht ik aan taartkarton met daarop een stuk steekschuim. Iemand ervaring hiermee?

2

Re: Bevestigen van echte bloemen op bruidstaart

Ik zou de bloemen bevestigen met een klein dotje icing dan zitten ze goed vast(zo doe ik het altijd)

Vele en lieve groetjes Nicole

3

Ik had begrepen dat echte bloemen niet rechtstreeks op een taart geplaatst mogen worden (in verband met voedselveiligheid). Dus moet je iets hebben wat de taart afschermt. Dan wordt het ook nog eens een bloemstuk, dus de bloemen moeten eerst ergens ingestoken worden voordat het op de taart wordt bevestigd.
Er moeten tussen de lagen ook nog een enkel bloemetje komen. Mijn idee was dan om de bloem indivueel te omwikkelen met flowertape en deze dan inderdaad vast te zetten met icing.

4

Kan je dan niet beter de standaard met echte bloemen decoreren. Dan komen de bloemen ook niet met de taart in aanraking.
Ik weet ook niet of ze niet met elkaar in aanraking mogen komen. Je hebt tegenwoordig veel eetbare bloemen. Mischien dat ze die kan gebruiken in het boeket.
Ze moet wel heel erg opletten dat er geen giftige of schadelijke bloemen tussen het boeket komen te zitten denk ik.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Mij moeder had echte rozen op haar bruidstaart.. met  de anders bloemen in haar boeket.  Zij had een sort van calla lily er ook bij.. et leek op een mini bruidsboeket.. en et zat idd op een taart karton.. en de bakker (een vriend van de family) heeft de karton vast gemaakt met een paar bloemnagels. Maar de bloemen stond er niet zo lang op.

6

als je de taart al heel vroeg neerzet dan  en even een tijd moet staan heb je grote kans dat de bloemetjes verleppe. je hebt een standaart speciaal met een bloemen stuk/ daar kan je zeg maar van die vaasjes  inzetten.
misschien heb je hier wat aan.

7 Laatst bewerkt door nicole th (12-03-2009 13:16)

Spinnetje schreef:

Ik had begrepen dat echte bloemen niet rechtstreeks op een taart geplaatst mogen worden (in verband met voedselveiligheid). Dus moet je iets hebben wat de taart afschermt. Dan wordt het ook nog eens een bloemstuk, dus de bloemen moeten eerst ergens ingestoken worden voordat het op de taart wordt bevestigd.
Er moeten tussen de lagen ook nog een enkel bloemetje komen. Mijn idee was dan om de bloem indivueel te omwikkelen met flowertape en deze dan inderdaad vast te zetten met icing.

Oei sorry had niet gezien dat het om echte bloemen ging....deze kun je in van die bloemenhouders steken(dat zijn zo van die plastiek pijpjes waar ze orchideeen in verkopen)en het heet flowerpicks....

8

Bedankt voor jullie reactie.
Nicole, weet je of het mogelijk is om met die flowerpicks een bloemstukje te maken?

9

Neen de flowerpick is eigenlijk een smal klein vaasje zal ik maar zeggen om je bloemensteeltje in te steken zodat je het steeltje niet rechtstreeks in de taart hoeft te steken.

10

De bedoeling is dat er een echt bloemstuk op de taart moet komen. De taart moet de hele middag blijven staan als pronkstuk. Dus verwelkende bloemen kunnen we niet hebben ;).
@Naomitje; Weet jij waar je die standaards kunt kopen?
Anders ga ik denk ik zelf proberen iets in elkaar te zetten.