1

Onderwerp: beginners gereedschap?

Hoi,
Ik heb gister een workshop taart decoreren gevolgd, en wil graag thuis verder knutselen!
Ik heb helemaal nog geen gereedschap en ingredienten in huis.
Is er iets van een startersset ofzo?
en zo niet, wat heb ik echt nodig, en wat is handig om te hebben?

zie door de bomen het bos niet meer zo goed.

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Groetjes, Diana

Groetjes, Diana

2

Re: beginners gereedschap?

Hoi,

Ben ook net begonnen en heb gekocht (en wat handig is als je het nog niet in huis hebt): een boetseerset van Wilton, marsepein, wat kleurstoffen, bakvormen in 2 maten, deegroller, bakjes om marsepein of fondant in te bewaren, bakpapier, goede mixer, uitsteekvormpjes, en ik moet nu nog een goede keukenweegschaal hebben....
trouwens wil nog meer aanschaffen maar goed ik begin gewoon maar eerst simpel.....

Een tip die ik ook kreeg is om eerst dit forum en deze site eens af te struinen en door te spitten. Je kunt handige recepten en voorbeelden (how to's) vinden.
Ik zie soms ook even door de bomen het bos niet meer, maar dan kun je altijd nog vragen stellen, je krijgt altijd antwoord!

Succes! en ik ben benieuwd naar je taarten!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3

Ik heb toen ik begon (ruim een maand geleden nog maar) eerst eens m'n keuken afgestruind om te kijken wat ik wel al had zelf. Je kunt namelijk allerlei (kleine) bakjes als uitstekers gebruiken, ook koekjesuitstekers bijvoorbeeld. Ik heb ook geen tig bakvormen aangeschaft, alleen 1 van 23cm bij 23 cm omdat ik een vierkante nodig had. Verder bak ik m'n ronde taart gewoon in m'n pannenset! Mijn pannen zijn volledig van metaal, ook de handgrepen, dus dat kan zo de oven in. Ik heb wel marsepein en kleurstoffen gekocht en royal icing, en natuurlijk biscuitmix en ook botercrememix. En een goeie deegroller, bij de xenos, met een siliconen rolgedeelte. (tegen het plakken) Een mixer had ik al, dus die hoefde ik ook niet te kopen, net als een keukenweegschaal.
Kortom, kijk eerst eens goed in al je keukenkastjes en -lades naar wat je hebt. Dat kan een hoop centen schelen als je de 1e basisdingen gaat bestellen. ;)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

4

Hoi er is laatst ook een een topic geweest over wat je nou het beste kan aanschaffen als nieuweling. Zoek even op startpakket en dan krijg je die topic te zien.
Maar het blijft een kwestie van goed kijken wat je wilt en wat je hebt. De een begint met een goed gevulde kast en de ander begint met het hoognodige.

Veel bakplezier.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Hoi,

Toen ik net begon heb ik nagedacht over wat ik in de workshop had gebruikt en dat alleen besteld. Naast de dingen die ik al had natuurlijk.

6

Hoi,

Nog even een aanvulling: zou wel de taartzaag en wat modelling tools bestellen. Zijn echt handig. Zelf krijg je de taart niet mooi doorgesneden met een mes. Zo'n draaiplatau is ook handig: van de Ikea.

7

WendyS schreef:

Hoi,

Nog even een aanvulling: zou wel de taartzaag en wat modelling tools bestellen. Zijn echt handig. Zelf krijg je de taart niet mooi doorgesneden met een mes. Zo'n draaiplatau is ook handig: van de Ikea.

Owja, taartzaag had ik ook gekocht. :)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

8

WendyS schreef:

Hoi,

mag ik vragen op welke afdeling de draaiplateau te koop is.
bij de keuken spulletjes?keek op de ikea site maak kon er niets over vinden.

alvast bedankt

9

misschien een gat in de markt een startset , ik lees het (te) vaak op het forum....
ik heb ook het idee dat heel veel mensen niet de tijd nemen om door het forum te neuzen..... dat heb ik wel gedaan voor ik begon dan heb je al aardig alles op een rijtje wat wel kan en wat niet ......
Ik zie zo vaak dubbele en steeds terug kerende topics.......
gr Inge
Ps Je kan prima zoeken met de zoek functie op het forum.....

10

Het is niet echt naast de deur voor jullie misschien, maar Marianne verkoopt starterspakketten. Ze worden niet verstuurd heb ik begrepen, maar je kunt wel kijken wat er precies in zit en het eventueel zelf bestellen in de webshop!