1

Onderwerp: Help mijn mmf mislukt steeds!!!!!

Als beginneling dacht ik even mmf te maken, lekker makkelijk...... Nou niet dus!
Ik houd me aan het recept heb keurig een filmpje op youtube gekeken maar mijn mmf lijkt er niet op...... Ook met vette handen blijft het plakken en wordt het geen mooi bolletje deeg. Het is net kauwgom en als ik iets in een schaaltje krijg en laat afkoelen ziet het mmf eruit als uitgekouwde kauwgom! Iemand een tip?
Wat doe ik verkeerd?

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

2

Re: Help mijn mmf mislukt steeds!!!!!

ik heb gisteren nog voorgedaan voor een vriendin. begin met een kleine hoeveelheid om het onder te knie te krijgen. 22 marshmallows en 1 eetlepel water. in een glazen schaal, in magnetron, niet te lang, beter vaak eventjes dan te lang. iedere keer kijken en doorroeren. dan gezeefde poedersuiker, beetje bij beetje met een lepel erdoor roeren, en pas als dat niet meer gaat, je handen met een beetje Crisco invetten en proberen een samenhangend geheel te maken, iedere keer wat poedersuiker erbij tot het goed aanvoelt, zoals fondant aanvoelt. er blijft wat poedersuiker aan de schaal geplakt, maar laat dat maar mooi zitten dat was je er zo vanaf.

3

Thanks! Ik werd er gek van.... Ben een beginneling maar ook niet snel tevreden.....
Heb nu 2 zakken HEMA mm erdoorheen gejast en de 4e poging is gelukt..... Heb nu felroze mmf, mierzoet heel veel poedersuiker maar goed blijven proberen loont. Nou hopen dat het te eten is, proeft mierzoet!

4

Gelukkig is er nu een topic dat de marsmellows bij de Xenos in de aanbieding zijn. Kan je door blijven gaan.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Hahaha heb net weer een zak bij de HEMA gekocht....... Het moet en zal lukken!
Morgen de taart zelf bakken en dan gaan versieren...... Mijn galupy is al geboetseerd! (ik leg de lat wat te hoog voor mezelf geloof ik)

6

Ja, mierzoet is en blijft het. Hoeveel je ook oefent. Maar dun laagje over je taart, dan valt het wel weer mee.

7

ik gebruik het ook en hoevaker je het doet hoe makkelijker het gaat.
ik doe gewoon wat met een lepel water in de magnetron met kleurtje erbij, na zo 20 sec roeren als glad is poedersuiker erbij doen, roeren weer poedersuiker erboven zeven en dit tot je echt niet meer kan roeren, weer wat poedersuiker erin en dan met je hand kneden.

als het blijft plakken gewoon meer poedersuiker toevoegen

8

Ik doe het eigenlijk hetzelfde als hierboven staat beschreven,alleen doe ik de poedersuiker niet zeven. Waarom moet dit eigenlijk?

Veel liefs Rafaëla

9

dan weet je zeker dat je geen klontjes poeder suiker erin krijg.

10

zolang het nog plakt poedersuiker blijven ingooien gaat gewoon HEEEEL veel suiker in.......maar als het eenmaal lukt heerlijk om mee te werken :D

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

11

Ik heb een how-to'tje op mijn site gemaakt een tijdje geleden. Misschien voor iemand handig??? www.lilotaart.nl

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

12

Als ik het hoor (de hoeveelheid poedersuiker) dan springen spontaan de gaatjes in mijn tanden :D

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

13 Laatst bewerkt door Eetje (20-03-2009 16:02)

Dacht gisteravond ook ff mmf te maken maar ook hier net kawgom. Misschien toch te weinig suiker erin? Het voelt in ieder geval wel heel vast aan, niet zo kneedbaar als klei of marsepein  zeg maar. Of wellicht te lang is de magnetron? Zat te wachten tot ze op gingen bollen en dat duurde wel 50 sec ipv 25. Ik ga ff bij Lilo op haar site spieken. Opgeven doe ik in ieder geval niet, het zal me een keertje lukken.

14

hmm ik heb het ook gemaakt, maar hier gaat het gewoon goed.
Dat het wat langer duurt eer ze smelten ligt misschien ook aan het vermogen van je magnetron?
Bij mij was het ook wat taai nadat ik het ongebruikt had gelaten, gewoon even een bonkie in een bakje en dan 10-15 seconden in de magnetron weer en dan doorkneden.
Prima goedje is het dan weer:D

15 Laatst bewerkt door Marielske (20-03-2009 21:16)

mijn eerste poging is ook prima gelukt!
Alleen volgende keer toch mn handen ff invetten. :S thnx voor die tip!

16

Ik heb de MMF van de webshop gekocht, is misschien wat duurder maar smaakt net zo lekker, werkt goed en geen plaktroep meer! Dus mocht je het zelf maken van MMF niet meer zien zitten, die van de webshop es echt net zo lekker!